Czym jest wirtualna centrala telefoniczna PBX VoIP i dlaczego warto ją mieć?
Słyszałeś już o nowoczesnej wirtualnej centrali telefonicznej IP PBX? Jeśli nie, zdradzimy Ci tajemnice na temat VoIP: co to jest, jakie ma funkcje, dlaczego zastępuje stare centrale stacjonarne. Wyjaśnimy Ci również, w jaki sposób centrala VoIP łączy się z programem do call center, systemem IVR i innymi rozwiązaniami telemarketingowymi. Poznaj sekret i ubiegnij konkurencję!
Centrala telefoniczna PBX: VoIP – co to jest?
Nastała nowa era centrali telefonicznych PBX. Nowoczesne firmy pozbywają się tradycyjnych central stacjonarnych, by na ich miejsce wdrożyć wirtualną centralę PBX VoIP. Co to jest i w jaki sposób działa?
VoIP to skrót od Voice over Internet Protocol. Wykorzystanie takiej centrali telefonicznej PBX oznacza przeniesienie telefonu do internetu, a dokładniej przesyłanie głosu za pomocą sieci internetowej. Stare dedykowane łącza telefoniczne zastępowane są komutacją pakietów przesyłanych rozgałęzioną siecią www.
Dlaczego wybrać VoIP – telefon internetowy?
Przedsiębiorcy coraz częściej stawiają na VoIP, ponieważ jest to rozwiązanie znacząco tańsze względem konwencjonalnej centrali telefonicznej IP PBX. Jest ono także wygodniejsze i pozwala na większą mobilność firmy. Ponieważ centrala VoIP – telefon internetowy – nie jest powiązana z adresem fizycznym firmy, można ją wykorzystywać w wielu miejscach. To z kolei przekłada się na nowe możliwości, np. w pełni zdalną pracę agentów rozsianych po całym świecie. Trzecia główna zaleta to możliwości konfiguracyjne, których VoIP ma nieporównywalnie więcej od tradycyjnej centrali telefonicznej IP PBX.
Przyjrzyjmy się korzyściom bliżej i rozwińmy wybrane.
Nowoczesna, wirtualna centrala telefoniczna PBX niezależna od lokalizacji
Jak wspomnieliśmy, wirtualna centrala telefoniczna VoIP nie wymaga adresu fizycznego. Wobec tego nie musisz utrzymywać sieci telekomunikacyjnej pomiędzy oddziałami – wystarczy dostęp do internetu. Twoi agenci mogą pracować zdalnie, a i tak stale pozostawać do dyspozycji pod wewnętrznym numerem telefonu. Poza tym smartfony świetnie radzą sobie z centralą VoIP, toteż pracownicy mogą pozostawać w kontakcie również sami ze sobą i prowadzić rozmowy – bezpłatnie.
Centrala telefoniczna IP PBX VoIP a przekierowania rozmów
Agent korzystający z centrali wirtualnej VoIP może identyfikować się za pomocą swojego numeru bądź głównego numeru należącego do firmy. Jeżeli wybierze pierwsze rozwiązanie, połączenia będą przychodziły bezpośrednio na jego telefon. Jeśli drugie – dzwoniący trafią najpierw do call center lub wskazanego działu, np. sekretariatu.
Ponadto każde połączenie przychodzące do centrali telefonicznej VoIP może zostać zidentyfikowane, automatycznie obsłużone przez system IVR* bądź przekierowane do właściwego działu – zgodnie z preferencjami dzwoniącego. A to tylko trzy z wielu możliwości oferowanych przez VoIP!
Dowolność urządzeń VoIP: telefon stacjonarny, smartfon, a może aplikacja?
Warto wiedzieć, że wirtualna centrala telefoniczna PBX VoIP zdejmuje z pracownika obowiązek posługiwania się jednym, konkretnym urządzeniem. Dzięki niej połączenia można odbierać za pomocą telefonu stacjonarnego bądź komórkowego, a także przeglądarki internetowej lub aplikacji CRM. Po integrowaniu VoIP z systemem contact center to właśnie za jego pośrednictwem odbierzesz połączenia przychodzące.
Połączenie VoIP z systemem call center dodatkowo rozszerza funkcjonalność wirtualnej centrali telefonicznej IP PBX. Pozwala na rozbudowaną analitykę rozmów i efektów, rejestrowanie i odsłuchiwanie połączeń, stosowanie automatów takich jak IVR, zbieranie danych dotyczących klientów.
Od czego zacząć: centrali VoIP czy programu call center? My proponujemy opcję drugą, ponieważ nasz system contact center zawiera centralę PBX VoIP jako jedną z funkcji, którą wykorzystasz wedle własnych potrzeb i oczekiwań. Zapytaj nas, jak to działa, i zacznij choćby od zaraz!