loading
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Kobieta siedzi przy biurku z laptopem i słuchawkami.

Czym jest wirtualna centrala telefoniczna PBX VoIP i dlaczego warto ją mieć?

Słyszałeś już o nowoczesnej wirtualnej centrali telefonicznej IP PBX? Jeśli nie, zdradzimy Ci tajemnice na temat VoIP: co to jest, jakie ma funkcje, dlaczego zastępuje stare centrale stacjonarne. Wyjaśnimy Ci również, w jaki sposób centrala VoIP łączy się z programem do call center, systemem IVR i innymi rozwiązaniami telemarketingowymi. Poznaj sekret i ubiegnij konkurencję!

Centrala telefoniczna PBX: VoIP – co to jest?

Nastała nowa era centrali telefonicznych PBX. Nowoczesne firmy pozbywają się tradycyjnych central stacjonarnych, by na ich miejsce wdrożyć wirtualną centralę PBX VoIP. Co to jest i w jaki sposób działa?

VoIP to skrót od Voice over Internet Protocol. Wykorzystanie takiej centrali telefonicznej PBX oznacza przeniesienie telefonu do internetu, a dokładniej przesyłanie głosu za pomocą sieci internetowej. Stare dedykowane łącza telefoniczne zastępowane są komutacją pakietów przesyłanych rozgałęzioną siecią www.

Dlaczego wybrać VoIP – telefon internetowy?

Przedsiębiorcy coraz częściej stawiają na VoIP, ponieważ jest to rozwiązanie znacząco tańsze względem konwencjonalnej centrali telefonicznej IP PBX. Jest ono także wygodniejsze i pozwala na większą mobilność firmy. Ponieważ centrala VoIP – telefon internetowy – nie jest powiązana z adresem fizycznym firmy, można ją wykorzystywać w wielu miejscach. To z kolei przekłada się na nowe możliwości, np. w pełni zdalną pracę agentów rozsianych po całym świecie. Trzecia główna zaleta to możliwości konfiguracyjne, których VoIP ma nieporównywalnie więcej od tradycyjnej centrali telefonicznej IP PBX.

Przyjrzyjmy się korzyściom bliżej i rozwińmy wybrane.

Nowoczesna, wirtualna centrala telefoniczna PBX niezależna od lokalizacji

Jak wspomnieliśmy, wirtualna centrala telefoniczna VoIP nie wymaga adresu fizycznego. Wobec tego nie musisz utrzymywać sieci telekomunikacyjnej pomiędzy oddziałami – wystarczy dostęp do internetu. Twoi agenci mogą pracować zdalnie, a i tak stale pozostawać do dyspozycji pod wewnętrznym numerem telefonu. Poza tym smartfony świetnie radzą sobie z centralą VoIP, toteż pracownicy mogą pozostawać w kontakcie również sami ze sobą i prowadzić rozmowy – bezpłatnie.

Centrala telefoniczna IP PBX VoIP a przekierowania rozmów

Agent korzystający z centrali wirtualnej VoIP może identyfikować się za pomocą swojego numeru bądź głównego numeru należącego do firmy. Jeżeli wybierze pierwsze rozwiązanie, połączenia będą przychodziły bezpośrednio na jego telefon. Jeśli drugie – dzwoniący trafią najpierw do call center lub wskazanego działu, np. sekretariatu.

Ponadto każde połączenie przychodzące do centrali telefonicznej VoIP może zostać zidentyfikowane, automatycznie obsłużone przez system IVR* bądź przekierowane do właściwego działu – zgodnie z preferencjami dzwoniącego. A to tylko trzy z wielu możliwości oferowanych przez VoIP!

Dowolność urządzeń VoIP: telefon stacjonarny, smartfon, a może aplikacja?

Warto wiedzieć, że wirtualna centrala telefoniczna PBX VoIP zdejmuje z pracownika obowiązek posługiwania się jednym, konkretnym urządzeniem. Dzięki niej połączenia można odbierać za pomocą telefonu stacjonarnego bądź komórkowego, a także przeglądarki internetowej lub aplikacji CRM. Po integrowaniu VoIP z systemem contact center to właśnie za jego pośrednictwem odbierzesz połączenia przychodzące.

Połączenie VoIP z systemem call center dodatkowo rozszerza funkcjonalność wirtualnej centrali telefonicznej IP PBX. Pozwala na rozbudowaną analitykę rozmów i efektów, rejestrowanie i odsłuchiwanie połączeń, stosowanie automatów takich jak IVR, zbieranie danych dotyczących klientów.

Od czego zacząć: centrali VoIP czy programu call center? My proponujemy opcję drugą, ponieważ nasz system contact center zawiera centralę PBX VoIP jako jedną z funkcji, którą wykorzystasz wedle własnych potrzeb i oczekiwań. Zapytaj nas, jak to działa, i zacznij choćby od zaraz!

Zapisz się na newsletter

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Callcenteronline sp. z o.o, 54-611 Wrocław NIP: 897-179-04-40, w celu otrzymywania newslettera, w zgodzie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

loading

Zespół wsparcia

+48 71 60 60 920

biuro@callcenteronline.pl

Call Center Online Sp z o.o.

ul. Stanisławowska 47

54-611 Wrocław, Polska

NIP: 897-179-04-40

REGION: 022166120

KRS: 0000466571