Integracja z systemem SMSAPI
SMS-y już od wielu lat towarzyszą nam w codziennym życiu. Te szybkie wiadomości tekstowe świetnie sprawdziły się w komunikacji prywatnej i w  biznesie. Ich fenomen popularności tkwi w prostocie i łatwości dostępu. Właśnie te dwa czynniki przyczyniają  się do rozkwitu tej drogi komunikacji.
W systemach call center, krótkie wiadomości tekstowe wykorzystywanie są w sektorze publicznym (banki, szkoły, urzędy), w branży medycznej, handlowej i wielu, wielu innych.
Aby ułatwić komunikację SMS-ową naszym klientom, uruchomiliśmy integrację z serwisem SMSAPI. Dajemy Państwu do wykorzystania łatwe w konfiguracji i obsłudze narzędzia do pojedynczej i masowej wysyłki wiadomości tekstowych.
W oprogramowaniu Call Center Online można także sprawdzić aktualność bazy danych zawierającej numery operatorów GSM.
Jak skonfigurować usługę
Aby rozpocząć korzystanie z usług SMS w systemie Call Center Online należy:
 Na platformie SMSAPI: 
- założyć konto (https://www.smsapi.pl)
- wejść do menu Ustawienia API  i  Tokeny API (OAuth)
- wygenerować Token  korzystając z przycisku Generuj Token
- zgodzić się na usługi SMS lub/i HLR – w zależności od rodzaju usług z jakich chcemy korzystać
- Pamiętać aby doładować konto
W systemie Call Center Online:  
- zalogować się i przejść do Panelu Administratora
- w menu kliknąć w nazwę swojego call center (podawaną przy instalacji)
- w sekcji Integracja w SMSAPI wypełnić pole Nazwa Użytkownika (taka sama jak w serwisie SMSAPI)
- w sekcji Integracja w SMSAPI wypełnić pole Token
- jeśli w serwisie SMSAPI zdefiniowano nadawcę, to możemy wprowadzić ten sam ciąg do pola Nadawca
SMS-y wysyłane podczas obsługi klienta  
Jeśli chcemy wysyłać wiadomości SMS podczas telefonicznego kontaktu z klientem, w pierwszej kolejności zacznijmy od zbudowania scenariusza obsługi wyposażonego w opcję wysyłki SMS-ów.  W tym celu wchodzimy do menu Projektant i uruchamiamy aplikację Skrypter, a następnie z wielu dostępnych elementów wybieramy SMS.
W oknie konfiguracyjnym definiujemy statyczną lub dynamiczną treść. Możemy także wskazać pole na przechowywanie wyniku wysyłki.  W kolejnym kroku tworzymy przycisk, którym będziemy wysyłać SMS-y. Konfigurujemy jego nazwę i wybieramy jako akcję „Wyślij SMS…”
Następnie zapisujemy tak przygotowany scenariusz rozmowy i aktywujemy go w kampanii telefonicznej.
Podczas kolejnego kontaktu z klientem będziemy mogli skorzystać ze zdefiniowanego przycisku w celu wysyłki wiadomości tekstowych.
Kampania SMS do wysyłki masowej
W firmie pojawiła się potrzeba masowej wysyłki SMS-ów? Nie ma problemu. Utwórz kampanię SMS podając jej nazwę, typ oraz dwa pola: telefon i treść wiadomości, a następnie  załaduj do niej wszystkie kontakty. 
Następnie, za pomocą filtrów wybierz te, które Cię interesują i naciśnij „Rozpocznij kampanię wg filtra”. I to wszystko. System rozpocznie wysyłkę SMS-ów, a lista kontaktów zostanie zaktualizowana. Ze statusów dowiesz się które SMS-y zostały już wysłane.
Kampania HLR do testowania numerów GSM
Chcesz sprawdzić, które z Twoich kontaktów to numery GSM? A może nie wiesz które są aktywne? Załóż kampanię HLR, załaduj kontakty  i wyślij do sprawdzenia przez klawisz „Rozpocznij kampanię wg filtra”. 
Za pomocą statusów system poinformuje Cię jaki jest stan bazy danych.