loading
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Ekran monitora z widocznym napisem HLR. Nad monitorem żarówka, obok zapracowani ludzie. Po prawej stronie stoją książki z zawieszonymi na nich słuchawkami jednousznymi do telemarketingu.

Sprawdzanie aktualności bazy numerów czyli HLR

Prowadząc działania telemarketingowe, doskonale zdajesz sobie sprawę, że ich skuteczność w znacznej mierze, zależy od jakości bazy numerów telefonów. Duży odsetek nieaktualnych numerów w bazach sprawia, że na ich obsługę tracisz bezpowrotnie czas i zasoby. Poł biedy, jeśli do wybierania połączeń stosujesz dialery call center, które z założenia odsiewają połączenia nieskuteczne i łączą telemarketerów tylko z aktywnymi numerami, wtedy marnujesz jedynie zasoby sprzętowe. Gorzej sprawa się ma w telemarketingu manualnym, w którym pracownik (największy składnik kosztowy w telemarketingu) marnuje swój drogocenny czas obsługę bezwartościowej bazy numerów.

W obsłudze baz danych o wątpliwej aktualności numerów rozwiązaniem jest usługa HLR, która wyręczy Cię w rozwiązaniu problemu: Jak sprawdzić jakość bazy?. HLR rozwiązuje również dylemat: Czy dany numer telefonu jest aktywny?

Czym jest HLR?

HLR (Home Location Register) czyli Rejestr Abonentów Macierzystych, jest elementem infrastruktury telekomunikacyjnej używanym przez operatorów GSM do gromadzenia i rejestrowania informacji o numerach telefonów abonentów w danej sieci. W bazie HLR znajdują się między innymi takie informacje jak:
  • Czy numer telefonu jest aktywny
  • Do jakiej sieci należy numer telefonu
  • Czy został przeniesiony w innej sieci
Takie informacje, a właściwie już podstawowa informacja, czy dany numer jest aktualnie aktywny i dostępny, wystarczą Ci do znacznego podniesienia efektywności pracy call center, wykluczając obsługę nieaktywnych i niedostępnych numerów telefonów.

HLR w praktyce

Jak w takim razie skorzystać z HLR? W Systemie Call Center Online wdrożyliśmy funkcjonalność pozwalającą na sprawdzenie jakości bazy numerów. Aby móc z niej skorzystać, na wstępie skonfiguruj integrację z SMSAPI (zobacz jak to zrobić krok po kroku).

Kolejnym krokiem jest założenie kampanii HLR, i załadowanie do niej swojej bazy numerów. Następnie jednym kliknięciem rozpoczniesz procedurę sprawdzania bazy. Cała procedura trwa zaledwie kilka minut i oddaje Ci w czasie rzeczywistym informacje o aktualności poszczególnych numerów. Dzięki temu telemarketerzy dzwonią tylko na aktualne numery, co znacznie zwiększa ich efektywność pracy.

Oprócz ograniczenia kosztów pracy telemarketerów, HLR ma jeszcze jedną zaletę. Mając informacje do jakiej sieci należy dany numer telefony możesz zoptymalizować koszty rozmów telefonicznych, kierując ruch telekomunikacyjny odpowiednim kanałem o najniższych kosztach połączeń dla danego operatora

Przetestuj za darmo oprogramowanie dla call center i przekonaj się, że usługa HLR znacznie poprawi wydajność pracy Twoich konsultantów. W razie jakichkolwiek pytań, zachęcamy do kontaktu telefonicznego: +48 71 60 60 920.

Zapisz się na newsletter

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Callcenteronline sp. z o.o, 54-611 Wrocław NIP: 897-179-04-40, w celu otrzymywania newslettera, w zgodzie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

loading

Zespół wsparcia

+48 71 60 60 920

biuro@callcenteronline.pl

Call Center Online Sp z o.o.

ul. Stanisławowska 47

54-611 Wrocław, Polska

NIP: 897-179-04-40

REGION: 022166120

KRS: 0000466571