loading
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Dłoń trzyma telefon komórkowy z wyświetlonym na ni mkalendarzem. Przy jednym z pól kalendarza widnieje znak zapytania. Z tyłu na stole stoi skarbonka w postaci świnki. Do skarbonki wpadają oszczędności a wokół niej unoszą się ikony mediów społecznościowych.

Czy to czas, by wdrożyć system call center?

System call center to doskonałe narzędzie do usprawniania pracy telecentrum. Dziś podpowiemy Ci, kiedy jest najlepszy moment na wprowadzenie go do firmy. Czy oprogramowanie call center usprawni procesy obsługowe w dużym przedsiębiorstwie? A może poprawi telefoniczne docieranie do klientów w małym call center?

Kiedy sprawdzi się system call center?

Być może zaskoczy Cię fakt, że systemy call center skierowane są nie tylko do dużych firm i prężnie działających call center. Używa się ich również w małych przedsiębiorstwach. Wystarczy, że działalność firmy przynajmniej w części opiera się na kontakcie z klientem przez telefon. Wówczas oprogramowanie call center staje się nieodzowne, ponieważ poprawia funkcjonowanie działu sprzedaży: lepiej organizuje pracę, optymalizuje czas wykonywania zadań, umożliwia docieranie do większej liczby potencjalnych klientów, przypomina o odświeżaniu starych kontaktów. A to tylko część zalet programu call center!

Oprogramowanie call center a CTI

Jednym z najważniejszych składników programu do call center jest system CTI, czyli Computer Telephony Integration. Oznacza integrację telefonu, a dokładnie centrali telefonicznej, z komputerem każdego pracownika zatrudnionego na stanowisku telemarketera. Stanowi fundament pracy, gdyż usprawnia obsługę klienta i podnosi zadowolenie obu stron. Telemarketer mający do dyspozycji system call center z CTI odbiera połączenia telefoniczne za pomocą komputera, a rozmowę prowadzi poprzez słuchawki z mikrofonem. W trakcie rozmowy na ekranie widzi wszelkie niezbędne dane dotyczące rozmówcy i celu rozmowy. Może też skorzystać ze skryptu, jeśli został stworzony.

Systemy call center i skrypty rozmów

Kolejny składnik programu call center to skrypty rozmów. Każdy skrypt zostaje przygotowany w oparciu o pojedynczy cel, np. przedstawienie oferty, sprzedaż, przedłużenie abonamentu, odnowienie usługi itd.

Aby odpowiednio dopasować skrypt do rozmówcy w przypadku połączeń przychodzących, wykorzystuje się IVR system. Zastanawiasz się, IVR – co to jest? To automat poprzedzający rozmowę klienta z żywym operatorem. Dzięki jego zastosowaniu telemarketer już na wstępie wie, w jakiej sprawie dzwoni klient. Widzi też na ekranie dane klienta i historię rozmów z nim przeprowadzonych.

CTI w systemie call center – zadania dodatkowe

Zastosowanie CTI i skryptów rozmów w rozmowach przychodzących to jedynie przykład. System call center doskonale sprawdzi się także w rozmowach wychodzących. Przysłuży się generowaniu leadów, umawianiu spotkań, a nawet działaniom nieszablonowym, chociażby windykacji dłużników. Wszystko dzięki temu, że program call center ma do dyspozycji długą listę funkcjonalności, w tym bazy kontaktów czy wspomaganie rozmów dialerami. (O dialerach przeczytasz w artykule pt. Dialer – co to jest i do czego służy?).

Systemy call center umożliwiają: automatyczne odsiewanie połączeń nietrafionych i łączenie telemarketerów z klientami skłonnymi do rozmowy w danej chwili, monitorowanie pracy telemarketerów, nagrywanie rozmów, gromadzenie danych, tworzenie statystyk itd.

Praktyka pokazuje, że wdrożenie oprogramowania call center nawet w najprostszej postaci z jednej strony zwiększa zadowolenie klientów z obsługi, z drugiej generuje większe zyski firmie. Czy na takie efekty trzeba czekać do odpowiedniej chwili? A może lepiej wdrożyć system call center już teraz, zaraz? Zgłoś się do nas i przetestuj program przez 14 dni za darmo. Jesteśmy pewni, że po 2 pierwszych tygodniach zechcesz z nami zostać na dłużej.

Zapisz się na newsletter

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Callcenteronline sp. z o.o, 54-611 Wrocław NIP: 897-179-04-40, w celu otrzymywania newslettera, w zgodzie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

loading

Zespół wsparcia

+48 71 60 60 920

biuro@callcenteronline.pl

Call Center Online Sp z o.o.

ul. Stanisławowska 47

54-611 Wrocław, Polska

NIP: 897-179-04-40

REGION: 022166120

KRS: 0000466571