System call center: cena programu i efekty
Ile kosztuje call center system? Czy program zwraca się w zauważalny sposób i w krótkim czasie? Czy rzeczywiście warto wykorzystać program do call center, by zwiększyć wydajność telemarketerów, a co za tym idzie zyski firmy? Dziś omawiamy podstawowe zagadnienia, takie jak system call center: cena, zysk, opłacalność. Zapraszamy!
Program do call center – czy tylko w dużej firmie?
Niejednokrotnie dochodziły do nas pełne niedowierzania głosy właścicieli małych i średnich firm, gdy proponowaliśmy im system dla call center jako odpowiedź na problem niskiej wydajności pracowników i braku wzrostu zysków. „To program call center nie jest tylko dla dużych firm?” – pytali.
Otóż nie. Także małe działalności, w których zespół telemarketerów składa się z maksymalnie pięciu osób, skorzystają na wdrożeniu systemu dla call center. Wszystko dlatego, że ich głównym problemem jest
niska efektywność wynikająca z:
- małej liczby realizowanych połączeń,
- braku kontroli nad pracą konsultantów,
- braku wyraźnego podziału obowiązków (specjalizacji pracy).
Pierwszym krokiem usprawnienia pracy jest nie samo wdrożenie oprogramowania dla call center, ale specjalizacja stanowisk. Jako właściciel, kierownik czy leader zdejmij z telemarketerów dodatkowe zadania: uzupełnianie dokumentów, wystawianie faktur, wysyłanie paczek, wyszukiwanie potencjalnych klientów, budowanie ofert…
Ile kosztuje call center bez programu usprawniającego pracę?
Posłużmy się przykładem małego call center, w którym zespół telemarketerów liczy pięć osób. Każda wykonuje średnio 20 rozmów dziennie, bo zajmuje się również innymi zadaniami, w tym wyszukiwaniem kontaktów i sporządzaniem opisów po odbyciu rozmów. Łączny wynik dzienny to ok. 100 rozmów, a miesięczny – 2 000.
Miesięczny koszt utrzymania pięcioosobowego zespołu to ok. 20 000 zł. W wyniku matematycznego dochodzenia okazuje się, że bez korzystania z systemu dla call center pojedyncza rozmowa kosztuje Cię aż 10 zł. A przecież nie wszystkie przekładają się na zakup produktu czy skorzystanie z usługi, którą oferujesz!
Ile kosztuje call center z oprogramowaniem dla call center?
Przypuśćmy, że zdecydowałeś się wypróbować program do call center (u nas zrobisz to za darmo nawet przez 30 dni!). Z naszego doświadczenia wynika, że dzięki wysokiej automatyzacji procesów liczba dziennych rozmów pojedynczego telemarketera wzrasta średnio z 20 do… 100! To z kolei oznacza, że jedna osoba zyskuje wydajność całego zespołu, a Ty – bez zatrudniania nowych pracowników – masz moc roboczą pięciu dotychczasowych zespołów.
Dalsze przeliczenia nie są trudne: pięciokrotny wzrost 2 000 rozmów w skali miesiąca daje 10 000. To „nieco” więcej szans na sprzedanie produktu bądź usługi, prawda? Za zysk ów w Call Center Online płacisz od 99 do 199 zł miesięcznie – w zależności od wybranego pakietu (za system call center). Cena obejmuje różne funkcjonalności, m.in. centralę telefoniczną, e-maile, monitoring on-line czy statystyki połączeń wychodzących.