Telemarketing: porady. Jak prowadzić call center w domu?
Wdrażany i wspierany przez nas system call center to taki system, który umożliwia pracę w call center z domu bądź innego, dowolnego miejsca na całym świecie. W porządku, niemal dowolnego. Jakie warunki muszą zostać spełnione i jaki sprzęt trzeba posiadać, by rozpocząć pracę jako telemarketer w domu? Dziś poznasz odpowiedzi!
Call center w domu – niezbędny sprzęt
Jako wydajny i profesjonalny telemarketer w domu będziesz potrzebował:
- niezawodnego łącza internetowego od dostawcy Twojego wyboru (polecamy przede wszystkim szybki światłowód),
- komputera bądź laptopa podłączonego do internetu (sugerujemy, by nie pracować na mniejszych sprzętach typu tablet czy smartfon),
- słuchawek z mikrofonem,
- spokojnego miejsca do prowadzenia rozmów (pamiętaj, że wszystko, co dzieje się w tle, będzie słyszalne dla Twoich rozmówców).
Sprawną pracę z systemem call center zapewniają słuchawki jednoustne, np. Plantronics Blackwire Audio 310. Poprawiają ergonomię pracy. Powinny być lekkie i wygodne, ponieważ będziesz w nich pracował przez kilka godzin z rzędu. Wybierając je, zwróć uwagę na rodzaj złącza. Do popularnych należą: pojedynczy jack, podwójny jack, USB. Te złącza powinny być kompatybilne z nowoczesnymi komputerami i laptopami.
Jako pojedynczy telemarketer w domu zapewne nie będziesz otwierał swojego call center w domu, tylko korzystał z systemu firmy, w której jesteś zatrudniony bądź z którą współpracujesz. Wymagania techniczne systemu call center zależą wówczas od tego, czy udostępniono Ci system call center w chmurze, czy musisz zainstalować go na swoim serwerze. W doborze serwera możemy Ci pomóc.
Telemarketing w domu – wymogi sprzętowe
Kolejne wymagania telemarketingu w domu dotyczą parametrów sprzętów i usług.
Komputer bądź laptop powinien płynnie współpracować z przeglądarką internetową. Zalecane minimum stanowi dwurdzeniowy procesor i pamięć RAM licząca 2 GB.
Kolejna kwestia to łącze internetowe. Jak wspomnieliśmy, dobrym wyborem jest szybki światłowód, minimalną prędkością zaś 200 Kb/s (zarówno przesyłania, jak i pobierania danych). Uwaga jednak! Jest to wartość przypadająca na jednego aktywnego telemarketera, więc jeśli w Twoim domu pracuje kilka osób, prędkość należy pomnożyć przez ich liczbę. Przykładowo call center w domu liczące pięciu pracowników będzie potrzebowało przepustowości 1 Mb/s.
Brak konwencjonalnego dostępu do internetu nie musi oznaczać problemu. Program do telemarketingu w domu będzie płynnie pracował także dzięki połączeniom internetowym w technologiach GSM i ISDN. Pamiętaj jednak, że w takim wypadku system call center należy wyposażyć w bramkę GSM bądź kartę rozszerzeń ISDN. Pomożemy Ci z tym.
Telemarketing w domu to praca w domu przez internet dla…?
Niewymagający zakupu serwera system call center w chmurze stanowi rewelacyjną propozycję dla osób, które chcą zarobić bądź drobić bez wychodzenia z domu albo pracując w wybranym przez siebie miejscu. To doskonała:
- praca w domu przez internet – nowoczesna i przyjemna,
- praca w strukturze rozproszonej – samodzielna lub w grupie,
- praca w domu dla mam – godząca wychowanie dziecka z zarabianiem,
- praca bez wychodzenia z domu – dla osób z problemami zdrowotnymi, starszych, mieszkających za granicą albo w małych miastach,
- praca z domu dla młodych online – idealna w czasie studiowania, by zdobywać doświadczenie w branży i dorabiać,
- praca w domu z dzieckiem – kiedy maluch choruje bądź ma wolne w szkole, a rodzic nie chce brać zwolnienia w pracy.
To zresztą jedynie nieliczne propozycje. Masz pomysł, jak wykorzystać system call center w domu na swoje potrzeby? Skontaktuj z nami, a pomożemy Ci dopiąć wszystko na ostatni guzik.