loading
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Ekran monitora przedstawia interfejs aplikacji z wieloma sekcjami. Po obu stronach monitora leżą ksiązki, po prawej dodatkowo kubek i przyrządy do pisania. Na ekranie monitora zawieszone są słuchawki z mikrofonem

Jak założyć call center? Sprawdź, jakich błędów unikać!

Jak otworzyć własne call center w pojedynkę? Jak otworzyć call center ze wspólnikami? Jak się przygotować i jakich błędów unikać? W dzisiejszym artykule zajęliśmy się właśnie omówieniem błędów. Wzięliśmy na tapet te popełniane najczęściej. Poznaj je, by wiedzieć, czego się wystrzegać. Dowiedz się, jak stworzyć call center i cieszyć się wysoką sprzedażą.

Jak założyć call center? Błąd 1: zbyt szybki start

Najczęstszy błąd popełniany przez młodych, niedoświadczonych przedsiębiorców to zbyt szybki start. Przejawia się m.in. rozpoczęciem budowy call center bez uprzedniego pozyskania chociaż jednego klienta na świadczone usługi. Pamiętaj bowiem, że należy wychodzić z gotowym rozwiązaniem do osób, które go szukają, a nie na odwrót.

Budowę call center zacznij od uporania się ze sprawami biznesowymi. Rejestracją firmy, przedsięwzięciami fizycznymi, organizacją sprzętu, zatrudnianiem pracowników itd. zajmiesz się później. Dzięki temu zanim poniesiesz wydatki, będziesz wiedział, że usługa znajdzie odbiorców, a pieniądze się zwrócą.

Jak otworzyć własne call center? Błąd 2: rozliczenie za efekt

Kolejny często popełniany błąd, zwłaszcza przez przedsiębiorców, którzy wpadli w pierwszą pułapkę, jest przyjęcie niekorzystnego modelu rozliczeniowego – rozliczenia za efekt. Zazwyczaj ci, którzy na niego przystają, robią to dla zyskania klientów, którzy w innym wypadku wybraliby konkurencję. To błąd, ponieważ nie wszystkie elementy efektu (sprzedaży) zależą od sprawności call center i może się zdarzyć, że usługodawca nie dostanie wynagrodzenia, ponieważ usługobiorca nie podjął niezbędnych działań. Na ten typ rozliczenia możesz sobie pozwolić, jeśli przejdziesz z danym klientem przez płatny projekt pilotażowy i uznasz, że rozliczenie za efekt będzie korzystne dla obu stron.

Jak otworzyć call center? Błąd 3: za duża skala na początek

Jak założyć call center, kiedy ma się doświadczenie w pracy w dużym, dobrze prosperującym call center? Oczywiście z rozmachem! To kolejny błąd, ponieważ mały przedsiębiorca ma mniejsze możliwości niż korporacja. Wystrzegaj się przeszacowania liczby stanowisk i kosztów budowy telemarketingu. Nie bój się śmiałych planów na przyszłość, ale trzeźwo oceniaj aktualne możliwości. Przecenienie możliwości może skutkować zadłużeniem firmy.

Jak stworzyć call center? Błąd 4: brak bazy kontaktów

Jest dobrze wyposażone call center, ale konsultanci nie mają do kogo dzwonić – oto kolejny problem, jaki może się pojawić po założeniu call center. Niektórzy klienci sami dostarczają bazy danych, ale nie jest to regułą. Zawsze dbaj o to, by mieć swoje źródła rekordów i dobierać je do branż klientów. Pamiętaj o kosztach. W dobie RODO ceny baz danych rosną.

Jak założyć call center? Błąd 5: brak odpowiedniego zarządzania

Może Ci się wydawać, że jeśli przez wiele lat pracowałeś w cudzym call center, poradzisz sobie z zarządzaniem swoim. To nie takie proste. Jako telemarketer zapewne nie spotkałeś się z zagadnieniami takimi jak system call center, usługa VOIP, skrypt rozmów, stacja robocza, boks. Nie musisz stawiać im czoła – od technicznych zagadnień masz nas. Jeżeli zaś chodzi o zarządzanie ludźmi, doświadczenie przyjdzie z czasem. Zmień podejście do prowadzenia przedsiębiorstwa, zapisz się na kurs zarządzania pracownikami lub zatrudnij doświadczoną osobę na start.

Zapamiętaj nasze rady i trzymaj się ich podczas zakładania i rozwijania call center. Poznaj też inne zagadnienia związane z telemarketingiem i poszerzaj wiedzę. Zaglądaj na nasz blog regularnie. Zapraszamy!

Zapisz się na newsletter

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Callcenteronline sp. z o.o, 54-611 Wrocław NIP: 897-179-04-40, w celu otrzymywania newslettera, w zgodzie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

loading

Zespół wsparcia

+48 71 60 60 920

biuro@callcenteronline.pl

Call Center Online Sp z o.o.

ul. Stanisławowska 47

54-611 Wrocław, Polska

NIP: 897-179-04-40

REGION: 022166120

KRS: 0000466571