loading
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Kobieta przy biurku z telefonem przy uchu. Przed nią monitor z zawieszonymi słuchawkami kwiatek. W tle widać zegar i chmurki komunikacji.

Telemarketer call center. Co to za praca i jakie niesie korzyści?

Praca w call center to jedno z najpopularniejszych zajęć, zwłaszcza dla młodych osób chcących sprawdzić się w sprzedaży telefonicznej. Dziś odpowiemy na pytania, czy praca telemarketera jest trudna i czego wymaga praca w call center. Opinie o pracy zdalnej telemarketera porównamy z sylwetką tradycyjnego telemarketera – pracy w siedzibie firmy. Przeczytaj i zdecyduj, czy to stanowisko dla Ciebie!

Call center praca – dla kogo jest stanowisko telemarketera?

Na pracę w call center najczęściej decydują się osoby młode tuż po szkole. Zawód ten nie wymaga konkretnej wiedzy ani dyplomów, toteż pracą w telemarketingu może zająć się nawet absolwent szkoły średniej od razu po zakończeniu edukacji. Podstawą jest spełnienie wymogów prawnych do podjęcia pracy.

Warto jednak pamiętać, że praca telemarketera nie jest zarezerwowana dla osób młodych. Zwłaszcza w ostatnich latach, gdy coraz więcej pracodawców pozwala wykonywać pracę zdalną telemarketerom, na wykonywanie tego zawodu decydują się osoby w średnim wieku i starsze. Telemarketerem przy pracy zdalnej może zostać rodzic pozostający w domu i zajmujący się wychowywaniem dziecka, człowiek mieszkający za granicą, senior szukający nowych wyzwań zawodowych czy osoba, która ma ochotę dorobić lub zmienić branżę.

W telemarketingu praca wymaga pewnych predyspozycji – chociażby otwartości na kontakt z klientami, życzliwości, cierpliwości, spokoju. Wysoko cenione są umiejętności sprzedażowe, o ile wybierzesz pracę w call center sprzedażowym, a nie np. obsługującym klientów reklamacyjnych bądź windykacyjnych. Podstawą jest sympatia wobec ludzi.

Praca zdalna call center vs. tradycyjna praca w call center – opinie, fakty

Praca w call center ma opinię pracy łatwej i wygodnej. Popularnością cieszy się zwłaszcza praca telemarketera w domu, ponieważ nie wymaga dojazdów, ubierania się w konkretny sposób ani spędzania czasu z innymi pracownikami, co niektórych rozprasza. Zapewnia ogromną elastyczność i swobodę telemarketerowi podczas pracy w domu.

Tradycyjna praca w call center również ma swoich zwolenników. Jeżeli dojeżdżasz do biura, oszczędzasz pieniądze na wydatki typu własny laptop czy słuchawki z mikrofonem – niezbędny sprzęt zapewnia pracodawca. Stacjonarna praca telemarketera jest idealna dla tych, którzy w domu nie mają warunków do spokojnego i uważnego rozmawiania z klientami. Ponadto praca w telemarketingu sporo zyskuje dzięki atmosferze w firmie. Wśród ludzi możesz poczuć się raźniej, a w przypadku wątpliwości szybko o coś zapytać.

Jakie korzyści niesie praca typu telemarketer?

Na temat pracy w call center opinie są pozytywne nie bez powodu! Zawód telemarketera w call center uczy rzeczy takich jak:
  • odporność na stres – w obliczu kontaktów z klientami o różnym temperamencie i nastawieniu,
  • praca w grupie – tutaj praca zdalna telemarketera przegrywa ze stacjonarną,
  • organizacja pracy – tutaj z kolei telemarketer pracujący w domu wygrywa,
  • odpowiedzialność – zwłaszcza jeśli w pracy telemarketera stajesz się opiekunem konkretnych klientów,
  • metody sprzedaży,
  • techniki perswazji,
  • pewność siebie – w obliczu sukcesów,
  • pokora – nieoceniona w kontaktach międzyludzkich, nawet prywatnych.
Telemarketing – praca w domu czy stacjonarna – może być pierwszym krokiem do kariery w branży sprzedażowej. Jeśli dobrze wykorzystasz nabyte umiejętności, od 'siedzenia na słuchawce' możesz przejść do zarządzania zespołem telemarketerów i obsługi bardziej wymagających klientów. Praca w call center nie jest więc jedynie 'pracą na teraz'. Dla wielu ludzi stanowi świadomy wybór na lata – z wizją rozwoju.

Praca zdalna telemarketer w dobie systemów call center

W ostatnich latach praca telemarketera w domu lub w siedzibie call center jest szczególnie interesująca. Tradycyjne podejście do sprzedaży telefonicznej zrewolucjonizowały systemy call center, z roku na rok zyskujące coraz większą popularność. Podczas gdy dawniej praca telemarketera polegała na samodzielnym obdzwanianiu numerów z bazy – a niekiedy także na pozyskiwaniu tych numerów i tworzeniu baz – obecnie wszystko to wykonuje za człowieka automat.

System contact center odciąża telemarketera z czynności, które niepotrzebnie zajmowały mu czas i odciągały go od rzeczywistej obsługi klientów. Automat przeszukuje listę pod kątem osób, które odbierają telefon i wyrażają zgodę na rozmowę. Następnie przełączają rozmówcę do pracującego telemarketera, który jest w danej chwili wolny, i ot – po kłopocie. Pracownik otrzymuje na monitorze wgląd we wszystkie dane klienta i historię rozmów z nim, więc jest zawsze na bieżąco z sytuacją.

Praca call center z systemem contact center – zalety dla pracownika i pracodawcy

Pracowniku – zanim zaczniesz szukać call center oferty pracy, sprawdź, czy dana firma korzysta z systemu contact center. Pracując w nowoczesnym call center, które posiada taki system, poświęcisz więcej czasu na właściwe zadania i nauczysz się więcej. Jeżeli zależy Ci na rozwoju i podążaniu sprzedażową ścieżką kariery, będzie to doskonały wybór!

Pracodawco – zaimplementuj system call center w firmie i otwórz się na nowych pracowników bez doświadczenia. Wielu z nich ma w sobie zapał, werwę i ambicję, których brakuje wypalonym telemarketerom pracującym w zawodzie od lat. Dzięki programowi do call center nowicjusze poradzą sobie z obsługą klienta perfekcyjnie. Przetestuj nasz system contact center za darmo przez 14 dni!

Zapisz się na newsletter

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Callcenteronline sp. z o.o, 54-611 Wrocław NIP: 897-179-04-40, w celu otrzymywania newslettera, w zgodzie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

loading

Zespół wsparcia

+48 71 60 60 920

biuro@callcenteronline.pl

Call Center Online Sp z o.o.

ul. Stanisławowska 47

54-611 Wrocław, Polska

NIP: 897-179-04-40

REGION: 022166120

KRS: 0000466571