loading
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Dwa telefony trzymane przec dwie różne osoby. Na ekranie jednego widnieje profil mężczyzny, na drugim telefonie profil kobiety. Ponad telefonami widoczna jest ikona połączenia telefonicznego.

Skuteczna rozmowa sprzedażowa. Jak powinna zostać rozpoczęta rozmowa przez telefon?

Rozmowa przez telefon to chleb powszedni telemarketerów. Aby jednak rozmowa sprzedażowa odniosła skutek, musi… w ogóle się odbyć. Niestety większość pracowników klasycznych i wirtualnych call center traci rozmówców już po pierwszych piętnastu sekundach. Dlaczego tak się dzieje? I przeciwnie: dlaczego niektórym sprzedażowe rozmowy przez telefon wychodzą niemal za każdym razem? Poznaj odpowiedzi!

Rozmowa sprzedażowa przez telefon – rozpoczęcie

Rozpoczęcie rozmowy przez telefon, zwane także otwarciem, ma kluczowe znaczenie dla dalszego jej przebiegu. Zniechęcenie, zdezorientowanie bądź znudzenie odbiorcy sprawi, że podziękuje i się rozłączy.

Istnieje pewien sposób na to, by rozmowa przez telefon zainteresowała potencjalnego klienta i sprawiła, że wysłucha całości oferty. Sposób ów łączy dwa elementy, które zaprezentowaliśmy w dalszej części artykułu. Wcześniej jednak zobacz, jak wygląda błędny skrypt rozmowy sprzedażowej i przeciwnie: poprawna sprzedaż przez telefon.

Rozmowa sprzedażowa z klientem: przykład błędny

Niepoprawny skrypt rozmowy sprzedażowej opiera się na filarach takich jak:
  1. Ja reprezentuję, np. Dzień dobry, nazywam się… i reprezentuję firmę…,
  2. My zajmujemy się, np. Zajmujemy się wytwarzaniem… i dystrybucją na terenie…,
  3. My jesteśmy, np. Jesteśmy firmą działającą od… i specjalizującą się w… Zajmujemy się także… i pomagamy w… Dzięki wieloletniemu doświadczeniu…,
  4. Nasz produkt, np. Właśnie wprowadzamy na rynek…, dzięki któremu…,
  5. Nasza oferta, np. W związku z tym dzwonię, żeby przedstawić Pani/Panu naszą ofertę.
Domyślasz się, dlaczego rozmowa przez telefon została rozpoczęta źle?

Błędna sprzedaż telefoniczna – wyjaśnienie

Po pierwsze powyższy skrypt rozmowy sprzedażowej jest za długi. Kiedy konsultant wirtualnego call center dochodzi do punktu piątego i wspomina o ofercie, odbiorca nie pamięta już, z jakiej firmy dzwoni ani czym dokładnie się zajmuje.

Po drugie potencjalnego klienta zupełnie nie obchodzi Twoja firma, oferta, produkt ani Ty jako rozmówca. Najważniejszy dla niego jest oczywiście on sam – jego potrzeby. Jeśli ma coś od Ciebie kupić, musi wiedzieć, w jaki sposób i jak bardzo mu się to opłaci.

Rozmowa sprzedażowa: przykład poprawny

Od czego zatem powinna się zacząć skuteczna, efektywna rozmowa sprzedażowa z klientem? Przykłady wyglądają następująco:
  • Dzień dobry, jestem… z firmy… Dzwonię, żeby zainteresować pana sposobem na obniżenie kosztów w pańskim call center.
  • Dzień dobry, jestem… z firmy… Dzwonię, ponieważ chciałbym się dowiedzieć, czy byłaby pani zainteresowana zwiększeniem efektywności sprzedaży w Pan call center.
Wyobrażasz sobie, że rozmówca mówi: nie, nie chcę wydawać mniej albo nie, nie chcę zarabiać więcej? Oczywiście może się tak zdarzyć, zwłaszcza gdy ktoś nie ma w danej chwili czasu, lecz zazwyczaj przedsiębiorcy są zainteresowani powodzeniem i rozwojem firmy.

Co powinien zawierać skrypt rozmowy sprzedażowej na otwarciu?

Jeżeli chcesz, by rozmowa sprzedażowa odbyła się w całości i przyniosła pozytywny efekt, musisz jak najszybciej dotrzeć do potencjalnego klienta. Zdobądź jego uwagę, odwołując się do jego potrzeb. Już w pierwszych zdaniach wykaż, że rozmowa przez telefon z Tobą będzie mu się opłacać.

Rozmowa sprzedażowa z klientem biznesowym powinna odwoływać się do dwóch wartości:
  • minimalizacji kosztów działań,
  • zysku dzięki przeprowadzenia rozmowy z Tobą
Skrypt rozmowy sprzedażowej może zawierać sformułowania takie jak: sposób na obniżenie rachunków/opłat, sposób na zarabianie, sposób na zyskanie [danej wartości], sposób na zwiększenie dochodów. Tak oto spełnisz pierwsze kluczowe kryterium udanej rozmowy sprzedażowej przez telefon: złożysz obietnicę zaspokojenia realnej potrzeby. Czym zaś jest drugie kryterium? Jesteś ciekawy?

To nic innego, jak… wzbudzanie ciekawości! Przykujesz uwagę rozmówcy i zyskasz czas do przedstawienia oferty w oparciu o jego potrzeby i korzyści. Powodzenia!

Zapisz się na newsletter

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Callcenteronline sp. z o.o, 54-611 Wrocław NIP: 897-179-04-40, w celu otrzymywania newslettera, w zgodzie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

loading

Zespół wsparcia

+48 71 60 60 920

biuro@callcenteronline.pl

Call Center Online Sp z o.o.

ul. Stanisławowska 47

54-611 Wrocław, Polska

NIP: 897-179-04-40

REGION: 022166120

KRS: 0000466571