loading
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Mężczyzna siedzi na kanapie z kotem pośród książek. Na kolanch ma laptopa i szuka porad biznesowych. Wokół niego są ikony powiadomień mediów społecznościowych i powiadomień biznesowych. Na ścianie ponad kwiatkiem wisi zegar, a obok kanapy jest stolik z lampką i kubkiem.

Porady dla telemarketerów: sekret słowa „spróbuj”

Pracujesz jako telemarketer? Porady zaprezentowane na naszym blogu ułatwią Ci start w nowej branży i rozwiną Twoje umiejętności. Dziś poznasz sekrety telemarketerów stosowane podczas rozmów. Zawarte w artykule porady dla telemarketerów dotyczą pozornie błahego słowa „spróbuj”, które w rzeczywistości ma ogromną moc i może przesądzić o sprzedaży.

Telemarketing: porady dla konsultantów, którzy „próbują” sprzedawać

Zacznijmy od wyjaśnienia sposobu, w jaki działa słowo „spróbuj”. By najlepiej zobrazować Ci jego moc, sięgnęliśmy po dwa proste komunikaty. Przeczytaj je kilka razy, zamknij oczy i zwizualizuj sobie opisane sytuacje.
  • Próbujesz przeskoczyć przez płot.
  • Przeskakujesz przez płot.
W której z przedstawionych sytuacji udało Ci się pokonać płot? Po której stronie stoisz w pierwszej sytuacji, a po której w drugiej? Jak wynika z badań, większość ludzi jedynie próbujących przeskoczyć przez płot zostaje w punkcie wyjścia.

Przenieśmy się na grunt telemarketingu. Odpowiedz sobie szczerze: jak często „próbujesz” sprzedawać klientom produkty bądź usługi? Jak często „próbujesz” umawiać spotkania, domykać umowy i egzekwować dopełnienie zobowiązań? Być może właśnie to jest czynnik, z uwagi na który Twoja efektywność pracy jest niższa, niż byś chciał.

Porady dla konsultantów, by nie „próbowali”, a robili

Kluczem do sukcesu jest zaprzestanie podejmowania prób i używania słowa „próbować” w niekorzystnym kontekście. Wyobraź sobie, że od dziś pracodawca będzie próbował wypłacać Ci pensję, klienci zaczną próbować opłacać faktury za świadczone im usługi, a kiedy zachorujesz, lekarz spróbuje Cię wyleczyć bądź zoperować. Nieprzyjemna perspektywa, zgodzisz się?

Uwaga: Zrujnowanie sprzedaży może się odbyć nie tylko poprzez wypowiedzenie słowa „spróbuj”, lecz także przez samo myślenie o „próbie sprzedaży”. Kluczowe znaczenie ma to, w jaki sposób myślisz zarówno przed, jak i podczas rozmowy sprzedażowej.

Warto wiedzieć, że słowo „spróbuj” jest równoznaczne z „nie rób tego”, z uwagi na co programuje porażkę. Nie należy próbować sprzedawać czy próbować domykać umowy, lecz sprzedawać i domykać umowy – tylko i aż tyle. Obserwuj i analizuj sposób, w jaki prowadzisz rozmowy z klientami (zarówno potencjalnymi, jak i obecnymi). Wdrażaj drobne zmiany, zaczynając od nastawienia. Wizualizuj sobie płot i przeskakiwanie przez niego, nie zaś próbowanie.

Skuteczny telemarketing – porady dotyczące wykorzystania słowa „spróbuj”

Mimo iż słowo „spróbuj” oznacza „nie rób tego”, nie znaczy, że nie wolno używać go wcale. Mając wiedzę o znaczeniu, możesz zastosować je w odpowiednim kontekście na swoją korzyść. Zapoznaj się z przykładami błędnego i poprawnego użycia:

1. Błędny kontakt z klientem (zmiękczanie przekazu)
  • Proszę spróbować zapłacić do końca tygodnia.
  • Proszę spróbować przygotować dokumenty na spotkanie.
  • Nalegam, by spróbował pan namówić wspólnika.
2. Poprawny kontakt z klientem
  • W takiej sytuacji niech pan spróbuje mi odmówić.
  • Jeśli uważa pan, że moja oferta jest mało atrakcyjna, proszę spróbować znaleźć… (tańszą, z większą liczbą opcji bądź innym czynnikiem, którym wyróżnia się Twoja oferta).
  • Dam panu komfort wyboru i pewność, że decyduje się pan na najlepszą ofertę, dlatego spotkajmy się jutro o 14:00. Do tego czasu nich pan spróbuje przejrzeć ofertę konkurencji.
W punkcie pierwszym ze zdań wystarczy usunąć „spróbować” i „spróbował”, aby wzmocnić przekaz i osiągnąć cel. Z kolei w drugim – pamiętając, że „spróbuj” = „nie rób tego” – w rzeczywistości zniechęca się klienta do wykonania czynności, którą rzekomo mu się proponuje.

Wykorzystaj te proste porady dla telemarketerów podczas rozmów. Przekonaj się, czy podniesiesz swoją wydajność. Odwiedź nasz blog ponownie, by poznać więcej sekretów telemarketerów i rozwijać umiejętności. Do zobaczenia!

Zapisz się na newsletter

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Callcenteronline sp. z o.o, 54-611 Wrocław NIP: 897-179-04-40, w celu otrzymywania newslettera, w zgodzie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

loading

Zespół wsparcia

+48 71 60 60 920

biuro@callcenteronline.pl

Call Center Online Sp z o.o.

ul. Stanisławowska 47

54-611 Wrocław, Polska

NIP: 897-179-04-40

REGION: 022166120

KRS: 0000466571