loading
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Kobieta siedzi na krześle przy biurku i czyta książkę. Na ekranie monitora widać wiele innych osób.

Jak zbudować skuteczny zespół sprzedażowy w call center?

Przekonaj się, jak zbudować zgrany, zadowolony i skuteczny zespół pracowników call center. Poznaj wagę podziału obowiązków i rozdzielenia zadań pomiędzy członkami zespołu sprzedażowego. Zobacz też, czym jest i jak może pomóc grywalizacja – połączenie gry z rywalizacją pomiędzy telemarketerami. Zapraszamy!

Skuteczny zespół sprzedażowy: handlowcy i telemarketerzy

Podstawową, ogromnie ważną zasadą budowania sprawnego zespołu sprzedażowego i zarządzania nim jest jasny, wyraźny podział pracowników na grupę telemarketerów i handlowców. Podczas gdy ci pierwsi wykonują połączenia i umawiają spotkania z potencjalnymi klientami, drudzy realizują spotkania. Firmy, w których handlowcy są jednocześnie telemarketerami, odnotowują straty finansowe z uwagi na nieefektywne zarządzanie czasem. Będąc w drodze, handlowcy nie są w stanie skupiać się na obdzwanianiu bazy, opisywaniu kontaktów i efektów spotkań, planowaniu przyszłych kontaktów.

Kolejna zasada to podział obowiązków w zespole sprzedażowym. Zgodnie z powyższym akapitem telemarketerzy mają odciążyć agentów handlowych od tworzenia baz danych, obdzwaniania klientów, umawiania spotkań i planowania przyszłych kontaktów. Powinni też uzupełniać bazy danych informacjami uzyskanymi od agentów handlowych w trakcie spotkań z klientami. To dużo pracy. Na szczęście telemarketerzy również mogą zostać odciążeni ze znacznej części obowiązków. Wszystko dzięki systemowi call center, który tworzy skuteczną bazę klientów, automatycznie wybiera numery i przekazuje pracownikom wyłącznie nawiązane połączenia, wyświetla skrypt rozmowy dopasowany do rodzaju klienta, pokazuje informacje o kliencie na monitorze telemarketera, planuje ponowny kontakt i wiele więcej.

Warto też dodać, że program call center zapewnia stałą dostępność firmy dla klientów. Skuteczny zespół sprzedażowy to taki, z którym można się skontaktować zawsze – niezależnie od dnia i godziny. Praca nocą i w święta nie jest konieczna, gdy używa się systemu contact center i wbudowanego w niego modułu IVR, czyli automatu obsługującego klientów bez udziału żywych pracowników.

Grywalizacja w call center – zespół pracowników gra i rywalizuje

Sprytny lider zespołu call center, dla podniesienia efektywności pracowników, przemieni ich codzienną pracę w atrakcyjną grę, dzięki której będą mieli motywację do osiągania jak najlepszych wyników. Aby stworzyć zadowolony i skuteczny zespół sprzedażowy, można wykorzystać system do call center – i to na kilka sposobów.

  1. Zadbaj, by zespół pracowników współtworzył zasady gry. Możesz to zrobić poprzez wprowadzenie elastycznych godzin pracy, zaoferowanie pracy zdalnej lub hybrydowej (monitoring w systemie call center pozwoli Ci weryfikować, czy zdalni pracownicy wykonują obowiązki i mają dobre wyniki) bądź zaproponowanie stworzenia autorskich skryptów rozmów przez telemarketerów i dodanie ich do systemu CRM.
  2. Pilnuj, by sukcesy poszczególnych członków zespołu sprzedażowego były nagradzane od razu, np. poprzez punkty czy prowizje. Natychmiastową wiedzę o sukcesach uzyskasz dzięki powiadomieniom w systemie call center oraz monitorowaniu osiągnięć telemarketerów. W systemie do call center możesz podglądać ekrany, podsłuchiwać i odsłuchiwać rozmowy, weryfikować skuteczność poszczególnych osób.
  3. Gra mobilizuje do stałego pracowania nad wynikami tylko wówczas, gdy pracownicy mogą się porównywać. Wykorzystaj system contact center do stworzenia tabeli wyników, do której dostęp będzie miał cały zespół pracowników firmy – w czasie rzeczywistym. Ponadto generuj zestawienia i raporty za pomocą jednego kliknięcia.

Skuteczny zespół sprzedażowy to potrójne zwycięstwo. Dla telemarketerów, bo przychodząc do pracy, czują ekscytację i zadowolenie, są też spełnieni zawodowo. Dla Ciebie, bo Twoja firma zarabia i stale się rozwija. I wreszcie dla klientów, bo otrzymują obsługę wysokiej jakości. Wykorzystaj nasze podpowiedzi, aby poprawić wyniki zespołu pracowników call center, i posłuż się naszym narzędziem – systemem contact center od Call Center Online. Wypróbuj za darmo!

Zapisz się na newsletter

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Callcenteronline sp. z o.o, 54-611 Wrocław NIP: 897-179-04-40, w celu otrzymywania newslettera, w zgodzie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

loading

Zespół wsparcia

+48 71 60 60 920

biuro@callcenteronline.pl

Call Center Online Sp z o.o.

ul. Stanisławowska 47

54-611 Wrocław, Polska

NIP: 897-179-04-40

REGION: 022166120

KRS: 0000466571