loading
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Kobieta siedzi z książką przy biurku ze słuchawkami na uszach. Na biurku stoi monitor z wyświetlonymi innymi postaciami.

Outsourcing telemarketing. Czy outsourcing call center jest korzystny?

Czy outsourcing call center się opłaca? W jakiej sytuacji korzystniej zachować call center wewnątrz własnej firmy, a w jakiej lepiej zlecić obsługę klienta na zewnątrz? Jakie zalety ma telemarketing outsourcing i jak znaleźć właściwą firmę, dzięki której jakość obsługi klienta i sprzedaż usług wzrosną? Poznaj odpowiedzi na te pytania!

Outsourcing telemarketing – kiedy się go stosuje?

Telemarketing outsourcing stosuje się w celu poprawy efektywności firmy. Wystarczy wyodrębnić część usług wykonywanych przez przedsiębiorstwo i zlecić je na zewnątrz, aby zminimalizować koszty i zawęzić specjalizacje pracowników.

By podnieść efektywność przedsiębiorstwa, outsourcing telemarketing stosuje się w odniesieniu do:
  1. Prostych działań, które nie wymagają posiadania specjalistycznych kompetencji. Powodem jest łatwość powierzenia zadań firmie zewnętrznej i brak konieczności szukania ekspertów.
  2. Wymagających zadań, które do poprawnego wykonywania wymagają wiedzy, uprawnień, kompetencji bądź sprzętu. Powodem jest nieopłacalność zajmowania się tymi zadaniami wewnątrz firmy.
  3. Wymagających zadań, które wykonuje się jedynie sezonowo bądź cyklicznie. Powodem jest nieopłacalność zakupu sprzętu czy utrzymywania pracowników, którzy będą istotni dla firmy jedynie raz na jakiś czas.

Outsourcing call center – czy ma sens?

Właściciele firm świadczących usługi telemarketingowe są w dogodnym położeniu, ponieważ outsourcing call center jest popularny na całym świecie i przynosi bardzo dobre efekty. Wszystko dzięki temu, że praca telemarketera jest stosunkowo łatwa i nie wymaga specjalistycznej wiedzy ani dostępu do trudnego w obsłudze sprzętu.

Dobry telemarketer powinien odznaczać się cechami takimi jak odpowiedzialność, cierpliwość, miły głos, wysoka kultura osobista, wytrwałość w dążeniu do celu, umiejętność szybkiego myślenia oraz prowadzenia rozmowy i argumentowania.

Efektywny outsourcing call center wymaga jedynie przeszkolenia agentów z usług, które oferujesz. Powinni jak najlepiej znać Twoje produkty, żeby sprawnie odpowiadać na pytania rozmówców, dostosowywać korzyści do ich unikalnych sytuacji życiowych oraz bezzwłocznie znajdować alternatywny.

Z czego zwalnia Cię outsourcing call center?

Zdecydowanie się na outsourcing telemarketing powoduje, że nie musisz zajmować się rekrutacją pracowników, motywowaniem ich, nadzorowaniem pracy, weryfikowaniem efektów ani szkoleniami handlowymi. To wszystko przejmuje call center, z którym wejdziesz we współpracę.

Mało tego! O ile samo bycie telemarketerem nie wymaga wysokich kompetencji, o tyle prowadzenie call center – owszem. Z tego również jesteś zwolniony. Nie musisz ani sam stawać się specjalistą od telemarketingu, ani takowych szukać i zatrudniać do sprawowania pieczy nad agentami. Unikniesz też wydatków na organizację pomieszczeń, zakup sprzętu – i utrzymanie go – czy aktualizowanie narzędzi (np. wdrażanie systemu contact center). Jeżeli dział call center zajmuje drobną część Twojej firmy, telemarketing outsourcing zdecydowanie będzie dobrym pomysłem.

Jak znaleźć dobrą firmę świadczącą outsourcing call center?

Jeśli zdecydujesz się na outsourcing call center, poza obniżeniem kosztów miej na uwadze podwyższenie jakości obsługi klienta. Poświęć czas na badanie rynku pod kątem firm świadczących tego typu usługi. Być może uda Ci się znaleźć wyspecjalizowane call center, które zajmuje się obsługą klientów wyłącznie z Twojej branży – to byłby strzał w dziesiątkę. Ponadto sprawdź historię działalności i – w miarę możliwości – zweryfikuj rotację pracowników.

My jako dostawcy systemu contact center mamy kontakt z wieloma firmami telemarketingowymi. Zarówno takimi, które dział obsługi klienta zachowują wewnątrz, jak i takimi, które świadczą usługi dla firm zlecających obsługę na zewnątrz. Potrzebujesz podpowiedzi i rekomendacji? Skontaktuj się z nami i zapytaj, czy firma, z którą planujesz podjąć współpracę, korzysta z systemu Call Center Online!

Zapisz się na newsletter

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Callcenteronline sp. z o.o, 54-611 Wrocław NIP: 897-179-04-40, w celu otrzymywania newslettera, w zgodzie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

loading

Zespół wsparcia

+48 71 60 60 920

biuro@callcenteronline.pl

Call Center Online Sp z o.o.

ul. Stanisławowska 47

54-611 Wrocław, Polska

NIP: 897-179-04-40

REGION: 022166120

KRS: 0000466571