loading
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Kobieta siedzi na kanapie z kotem i koputerem. Ma na głowie słuchawkę z mikrofonem a nad jej głową unosi się znak zapytania.

Jak założyć call center i zacząć sprzedawać przez telefon?

Przedsiębiorcy doskonale wiedzą, że wśród osób nieznających ich oferty jest mnóstwo takich, które chętnie skorzystałyby z usługi, gdyby tylko o niej wiedziały. Pytanie: jak do nich dotrzeć? My wiemy – poprzez call center. Jak założyć i prowadzić dział sprzedaży telefonicznej? To może być łatwiejsze, niż myślisz. Dziś w ramach serii „call center – porady” opowiemy Ci o programie do call center, zwanym też systemem dla call center.

Wprowadzenie do call center – porady pilotażowe

Zanim zaczniesz podejmować decyzje związane z wydawaniem pieniędzy, wykonaj krok bezpłatny, rozpoznawczy, pilotażowy. Rozpocznij od zbadania terenu, na który zamierzasz się wypuścić. Sięgnij po telefon i sam zadzwoń w kilka miejsc, odbądź kilka rozmów.Przykładowo jeśli chcesz nawiązać współpracę z aptekami, wyszukaj numery w internecie. Przyjrzyj się i oceń, jak rozmówcy reagują na Twoją propozycję.

Alternatywą, związaną jednak z wydatkiem, jest zlecenie przeprowadzenia pilotażu zewnętrznej firmie call center. Dzięki temu nie stracisz czasu i uzyskasz profesjonalną ocenę, czy Twoja usługa – bądź produkt – odbierana jest przez telefon pozytywnie.

Telemarketing – porady związane z bazą danych

W przypadku pozytywnego rezultatu wynikającego z przeprowadzenia pilotażu możesz przejść do kroku drugiego, czyli zdobycia bazy danych. Być może już ją masz, ale jeśli Twoja firma dopiero rozpoczyna działalność, nie martw się. Skorzystaj z usług brokera baz danych i po prostu kup gotowe listy numerów. Są legalne i dobre jakościowo. Eliminacją ewentualnych nieczynnych numerów zajmie się program do call center, o którym przeczytasz za chwilę.

Wyszukując bazę klientów, na pewno nie zdawaj się na telemarketerów. Posadzenie ich przed internetem z poleceniem samodzielnego szukania potencjalnych klientów to strata czasu ich pracy, a co za tym idzie firmowych pieniędzy. O wiele taniej wychodzi wspomniany już zakup bazy.

Skąd wziąć dobrych telemarketerów?

O zatrudnienie telemarketerów nie jest trudno. O znalezienie dobrych – może być. Z tego powodu zamiast dawać ogłoszenia o wolnych posadach w internecie, zleć firmie zewnętrznej zatrudnienie doświadczonych, profesjonalnych handlowców. Alternatywą jest przeszkolenie tych, których już masz.

Jeżeli bardzo chcesz przeprowadzić rekrutację samodzielnie, pamiętaj, by była to… rekrutacja telefoniczna! Osoba, która nie przekona Ciebie, zapewne nie przekona też Twoich potencjalnych klientów. Nie bój się zatrudniać osób z innego miasta – zdalnie. W kontrolowaniu ich wyników pomoże Ci program do call center.

Program do call center (inaczej: system dla call center)

Program do call center, system dla call center czy oprogramowanie dla call center – możesz się spotkać z różnymi określeniami. Za każdym razem chodzi o podstawowe narzędzie pracy telemarketera, które organizuje zajęcia, zdejmuje część obowiązków z pracowników i przysługuje się w nauce oraz analizie wyników. Program call center warto wdrożyć już na początku działalności działu sprzedaży.

Jak właściwie działają systemy call center? Odpowiedzi na to pytanie poświęciliśmy dwa działy na blogu: Call center – porady i Nowoczesne narzędzia marketingowe. Zachęcamy do lektury.

Kampania telemarketingowa w systemie dla call center

To już prawie koniec przygotowań! Gdy zadbasz o wymienione wyżej podstawy, przyjdzie Ci zbudować pierwszą kampanię telemarketingową. Wykorzystaj program call center, importując do niego bazę danych i określając scenariusz rozmowy. Ułóż ją sam bądź skorzystaj z podpowiedzi specjalistów. Po paru dniach zgromadzisz w programie do call center dane, dzięki którym dowiesz się, w którym kierunku iść.

Nie wahaj się więc i wypróbuj swój pierwszy system dla call center. U nas przetestujesz go za darmo! Dodatkowo pomożemy Ci w kwestiach specjalistycznych, w których nie masz jeszcze doświadczenia. Zanotuj kluczowe pytania i zadzwoń do nas.

Zapisz się na newsletter

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Callcenteronline sp. z o.o, 54-611 Wrocław NIP: 897-179-04-40, w celu otrzymywania newslettera, w zgodzie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

loading

Zespół wsparcia

+48 71 60 60 920

biuro@callcenteronline.pl

Call Center Online Sp z o.o.

ul. Stanisławowska 47

54-611 Wrocław, Polska

NIP: 897-179-04-40

REGION: 022166120

KRS: 0000466571