Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Człowiek z lupą przygląda się stosom ogromnych złotych monet.

Ile kosztuje telemarketing?

Cena usługi call center może być zależna od różnych czynników. Przede wszystkim warto rozważyć specyfikę i zakres usług, które chcemy, aby call center świadczyło. Koszty mogą być także determinowane przez liczbę agentów obsługujących rozmowy, ich doświadczenie oraz lokalizację centrum obsługi klienta.

Ponadto, istotnymi czynnikami wpływającymi na cenę są także technologie używane do obsługi połączeń oraz ewentualne dodatkowe usługi, takie jak analiza danych czy raportowanie.

Warto zauważyć, że korzyścią wynikającą z zlecenia obsługi call center na zewnątrz jest możliwość optymalizacji kosztów. Outsourcing tego typu usług może być ekonomicznie bardziej korzystny niż utrzymywanie własnej infrastruktury oraz personelu odpowiedzialnego za obsługę klienta.

Jak wybrać idealne Call Center?

Na rynku usług call center działa szereg firm o różnorodnych skalach działalności, od wielkich korporacji, obsługujących największe przedsiębiorstwa, po mniejsze podmioty, świadczące usługi dla klientów o bardziej ograniczonych budżetach. Zróżnicowanie podmiotów na rynku przekłada się na zróżnicowanie kosztów, jakie można ponieść przy korzystaniu z usług call center.

Jeśli planujemy przetestować usługi telemarketingowe poszczególnych call center, warto mieć świadomość, że niektóre firmy mogą odrzucić zlecenia które są poniżej progu opłacalności. Niemniej jednak, typowa kwota wyjściowa, jaką można się spodziewać przy rozpoczęciu współpracy, to zazwyczaj kilka tysięcy złotych.

Dotychczas obserwowaliśmy trend, wzrastającej konkurencją na rynku usług call center, co powodowało tendencję do obniżania cen za świadczone usługi. Jednak inflacja i kilkudziesięcioprocentowy wzrost wynagrodzenia minimalnego sprawił, że ostatnio tendencja się odwróciła i obecnie obserwujemy sukcesywny wzrost cen usług.

Część firm przyjmuje minimum wartości projektu, od którego rozpoczynają pracę. Jeśli więc chcemy przetestować usługi call center, musimy przygotować się na to, że firma może odrzucić bardzo małe zlecenie. Warto jednak pamiętać, że jeśli już decydujemy się na rozmowy z call center, zwykle jesteśmy w stanie wydać 3-4 tysiące złotych ustanowione jako minimum.

Rosnąca konkurencja na rynku call center powoduje, że ceny obsługi call center są coraz niższe. Jednocześnie rośnie zakres usług oferowanych przez firmy świadczące pomoc w zakresie call center.

Określenie kosztu usługi call center zależy od wielu czynników:

  • Skali projektu – im większa skala tym jednostkowy koszt rozmowy może być mniejszy
  • Długości współpracy – długotrwała współpraca minimalizuje koszty przygotowania projektu i szkoleń
  • Lokalizacji call center – większe miasta to zazwyczaj wyższe koszty pracy
  • Rodzaju projektu – infolinia czy akwizycja telefoniczna

Aktualnie przyjmuje się, że średnia stawka roboczogodziny w call center wynosi kwotę minimalnego wynagrodzenia krajowego plus 20% . W przypadku działań sprzedażowych, do podstawowej stawki godzinowej często dodaje się premie za osiągnięte cele. Na przykład, pozyskanie danych kontaktowych czy udana sprzedaż może skutkować dodatkowym wynagrodzeniem dla konsultanta.

Bazy danych do Telemarketingu

Należy mieć na uwadze, że korzystanie z usług call center, zwłaszcza w kontekście prowadzenia telesprzedaży, wiąże się z koniecznością posiadania listy numerów do kontaktu. Ten element generuje często znaczące koszty w budżecie projektu telemarketingowego. Niektóre call center posiadają własne bazy klientów, ale nie licz na to, że są one idealnie dostosowane do Twoich wymagań. Efektywniejszym rozwiązaniem jest zakup bazy we własnym zakresie i dostarczanie jej do call center. 

Koszt baz danych i ogólnej usługi call center może także zależeć od rodzaju produktów które są sprzedawane przez konsultanta i rodzaju klientów do których kierowana jest usługa call center. Obsługa i koszt baz klientów indywidualnych może się znacząco różnić się od kosztu obsługi i baz klientów biznesowych. Warto również wspomnieć, że zakup bazy danych generuje dodatkowy wydatek, który może oscylować między kilkoma setkami a kilkoma tysiącami złotych, w zależności od rozmiaru bazy.

Automatyzacja obsługi – czyli na czym zarabia call center.

Jak myślisz dlaczego obsługa zewnętrznego call center często jest tańsza od standardowego wewnętrznego telemarketingu? Odpowiedzią jest zastosowanie profesjonalnych narzędzi, które zwiększają efektywność pracy. Sekretem są Systemy Call Center,

Już w początkowych etapach kontaktów z klientami wykorzystuje się systemy automatyzacji, takie jak dialery i algorytmy, które przekazują odpowiednie komunikaty osobom potencjalnie zainteresowanym oferowanymi usługami lub produktami bez udziału konsultanta. Dopiero po wyrażeniu przez klienta chęci dalszej rozmowy, połączenie jest kierowane do konsultanta. 

W przypadku zastosowania zaawansowanych botów czy prostych VoiceSMSów, czyli programów automatyzujących procesy, koszt obsługi zwiększany jest o opłatę związaną z przygotowaniem odpowiednich nagrań komunikatów oraz całego systemu informatycznego, ale nie generuje kosztów wynagrodzenia telemarketerów! Zaletą tego podejścia jest znaczący wzrost liczby połączeń wychodzących w porównaniu z tradycyjną obsługą przez żywego konsultanta. Dzięki temu, koszt usługi call center, przeliczony na jedno połączenie, ulega istotnemu zmniejszeniu.

Call Center zewnętrzne czy własny telemarketing?

Znając sekret niskich kosztów specjalistycznych call center – zastosowanie profesjonalnych narzędzi – warto rozważyć zbudowanie własnej struktury call center z wykorzystaniem usługi Call Center Online. Nakład czasu i energii na który poświęcasz na ustalenie zasad współpracy z zewnętrznym telemarketingiem, warto poświęcić na zapoznanie się z obsługą własnego profesjonalnego systemu Call Center, a następnie zastosowanie go w swojej firmie. Zazwyczaj nie zajmuje to dłużej niż jeden dzień. Systemy Call center oferowane w systemie chmurowym dają dodatkową przewagę w postaci możliwości pracy zdalnej i rozliczeń na zasadach prostego abonamentu, co pozwala na dużo większą elastyczność niż zakup usług telemarketingowych na zewnątrz.

Zapisz się na newsletter

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Callcenteronline sp. z o.o, 50-950 Wrocław NIP: 897-179-04-40, w celu otrzymywania newslettera, w zgodzie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

loading

Zespół wsparcia

+48 71 60 60 920

biuro@callcenteronline.pl

Call Center Online Sp z o.o.

ul. Wita Stwosza 16

50-950 Wrocław, Polska

NIP: 897-179-04-40

REGION: 022166120

KRS: 0000466571