loading
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Kobieta siedzi przy biurku przed monitorem, ze słuchawką na uchu. W tle za nią widać miasto, a na pierwszym planie widzimy dłoń trzynającą smartfon z ikoną symbolizującą skrypt.

Czym jest skrypt rozmowy sprzedażowej? Jak stworzyć efektywny skrypt rozmowy telefonicznej?

Skrypt rozmowy telefonicznej nie jest sztywnym schematem, który pasuje do każdej sytuacji. Inaczej wygląda skrypt rozmowy sprzedażowej w banku, inaczej zaś skrypt rozmowy handlowej z właścicielem apteki, salonem samochodowym czy osobą prywatną. Jak zatem stworzyć dobry, prowadzący do sprzedaży skrypt rozmowy telefonicznej? Umawianie spotkań może być łatwe – sprawdź!

Telemarketing i skrypt rozmowy sprzedażowej – kilka informacji na start

Dobra rozmowa to nie ta, która trwa długo, ani też ta, która wprawia rozmówców w dobry nastrój. Dobra rozmowa telemarketera z klientem kończy się osiągnięciem celu – chociażby sprzedażą czy umówieniem spotkania.

Przed przystąpieniem do pracy telemarketer powinien mieć w pamięci kilka rzeczy:
  1. Cel rozmowy – jeśli rozmowa zbacza na boczne tory, należy wrócić do głównego.
  2. Informacje o produkcie/usłudze – telemarketer powinien mieć odpowiednią wiedzę i być specjalistą w zakresie usług/produktów, o których opowiada.
  3. Wiedzę o niezbędnych danych – istnieją podstawowe informacje, które telemarketer musi zebrać od rozmówcy i zapisać w skrypcie.
  4. Listę potencjalnych obiekcji – konsultant jeszcze przed rozpoczęciem rozmowy musi znać ewentualne obawy i pytania klientów, zanim padną, aby wiedzieć jak na nie odpowiedzieć.
  5. Siłę pytań – ponieważ to właśnie pytania popychają rozmowę w dobrym kierunku. Dzięki nim doradca poznaje oczekiwania klienta i może lepiej zaprezentować mu produkt czy usługę. Warto mieć na uwadze, że klienta interesuje wartość, którą zyska dzięki produktowi/usłudze, nie zaś sam produkt/usługa.
Jeśli jesteś właścicielem call center, zadbaj o profesjonalne przeszkolenie telemarketerów przed przystąpieniem do kampanii sprzedażowej. Pamiętaj też o nagradzaniu ich za sukcesy.

Czy warto stosować gotowy, zamknięty skrypt rozmowy sprzedażowej?

Niektórzy właściciele firm, a także sami telemarketerzy, korzystają z gotowych skryptów rozmów, nijak nich nie zmieniając. To sprawia, że tracą wielu potencjalnych klientów. Powód leży w niespójności skryptu rozmowy telefonicznej z profilem klienta i temperamentem telemarketera.

Należy wiedzieć, że skuteczny skrypt rozmowy sprzedażowej to jedynie szkielet bądź mapa rozmowy. Dzięki niemu marketer dowiaduje się, w którym kierunku iść i jakie kroki wykonać. Nie ma jednak narzuconego sposobu, w jaki owe kroki realizuje. Zdaje się na doświadczenie i charyzmę. Ponadto na bieżąco reaguje na zachowanie klienta.

Jak stworzyć scenariusz rozmowy z klientem?

Skrypt rozmowy sprzedażowej zacznij od… końca! Określ, jak ma się zakończyć rozmowa – umówieniem kolejnej rozmowy? Ustaleniem spotkania? A może zgodą na przesłanie umowy? Rozważ też alternatywne zakończenia, np. w razie sytuacji, w której klient jest zainteresowany, lecz chwilowo nie ma czasu rozmawiać.

Dobry skrypt rozmowy telefonicznej musi też dobrze się zacząć. Kiedy dzwonisz na numery komórkowe, odbiorcy często widzą, że połączenie przychodzi z call center. Mogą być zniechęceni już na starcie i odebrać z założeniem, iż podziękują i się rozłączą. Dzięki sprytnie skonstruowanemu skryptowi rozmowa z telemarketerem odbędzie się nawet mimo wstępnej niechęci odbiorcy. Kluczem jest chwytliwy wstęp, który przykuje uwagę.

W dalszej części skrypt rozmowy handlowej zawiera pytania, dzięki którym rozmowa jest dialogiem, a nie monologiem. Ważne jest też lokalizowanie przeszkód i rozwiewanie wątpliwości klienta.

Gotowe, sprawdzone odpowiedzi można wpisywać do skryptu w programie do call center. To on bowiem ułatwi Ci podążanie za mapą. Aby dowiedzieć się, w jaki sposób, skorzystaj z darmowego okresu testowego na nasz system dla call center. Zachęcamy do kontaktu!

Zapisz się na newsletter

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Callcenteronline sp. z o.o, 54-611 Wrocław NIP: 897-179-04-40, w celu otrzymywania newslettera, w zgodzie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

loading

Zespół wsparcia

+48 71 60 60 920

biuro@callcenteronline.pl

Call Center Online Sp z o.o.

ul. Stanisławowska 47

54-611 Wrocław, Polska

NIP: 897-179-04-40

REGION: 022166120

KRS: 0000466571