
Osoba przetwarzająca dane osobowe w firmie to zazwyczaj administrator danych osobowych, ale czasem potrzebny jest także inspektor ochrony danych (IOD). Kiedy i jakie obowiązki przejmuje IOD oraz czym się zajmuje?
Zgodnie z RODO, IOD jest konieczny, gdy:
W tych przypadkach administrator danych musi powołać IOD. Jeśli te kryteria nie są spełnione, IOD może być powołany, ale nie jest to obligatoryjne.
Idealny kandydat na IOD powinien posiadać specjalistyczną wiedzę prawną i doświadczenie w zakresie RODO, najlepiej z praktyką w call center. IOD może być wybrany spośród pracowników firmy, zatrudniony jako nowa osoba lub poprzez outsourcing.
Po powołaniu IOD, jego dane muszą być opublikowane i podane organom nadzorczym RODO.
IOD musi być niezależny od firmy i podlegać jedynie najwyższemu kierownictwu. Ma obowiązek wdrażać się w sprawy dotyczące danych osobowych w firmie, ale administrator danych nie może wpływać na jego pracę.
IOD kontaktuje się z osobami, których dane są przetwarzane, informuje pracowników o obowiązkach wynikających z RODO, egzekwuje prawo, kontroluje przetwarzanie danych i współpracuje z organem nadzorczym RODO.
To administrator danych osobowych ponosi odpowiedzialność za wypełnianie obowiązków i przestrzeganie praw wynikających z RODO.
Artykuł ma charakter informacyjny i nie stanowi porady prawnej. Autorzy nie ponoszą odpowiedzialności za skutki decyzji podejmowanych na jego podstawie.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Callcenteronline sp. z o.o, 54-611 Wrocław NIP: 897-179-04-40, w celu otrzymywania newslettera, w zgodzie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

Call Center Online Sp z o.o.
ul. Stanisławowska 47
54-611 Wrocław, Polska
NIP: 897-179-04-40
REGION: 022166120
KRS: 0000466571