loading
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Kobieta siedzi przy komputerze z założonymi słuchawkami i rozmawia z kimś. Obok ręka trzymająca smartfon z ikonką robota.

Jak i dlaczego warto korzystać z chatbotów w ecommerce?

Co to jest chat bot i dlaczego warto z niego korzystać w obsłudze klienta? Jak wykorzystać chatbota w ramach programu do obsługi sklepu internetowego? Przeczytaj artykuł i poznaj główne zalety, jakie ecommerce chatbot wykazuje w kontekście jakości obsługi klienta i oszczędności finansów firmy. Zapraszamy!

Co to jest chat bot?

Jeśli jakaś forma kontaktu z klientem w ostatnim czasie zyskuje na popularności w bardzo szybkim tempie, bez wątpienia jest nią chatbot. Co to takiego? Co to jest czatbot? Jest to program komputerowy symulujący mowę żywego konsultanta, wykorzystywany do automatyzacji obsługi klienta. Na stronie internetowej czy też w sklepie internetowym chatbot dostępny jest w formie aplikacji, widgetu, najczęściej zminimalizowanego lub wysuwającego się z rogu ekranu – tak, by nie przeszkadzać klientowi w zakupach, ale w razie czego pozwolić mu zadać pytanie lub rozwiać inną wątpliwość.

Jakie korzyści niesie ecommerce chatbot?

Istnieje wiele rodzajów chatbotów. Jedne pozwalają na wpisanie dowolnego pytania, inne proponują gotowy zestaw pytań. Niezależnie od rodzaju czat z botem przekłada się na:

całodobową obsługę klienta – niezależnie od dni wolnych, weekendów, świąt

zatrzymanie klienta – nawet jeśli potencjalny klient musi poczekać na odpowiedź od żywego konsultanta, bo chatbot nie zdołał mu pomóc, w okresie oczekiwania nie pójdzie do konkurencji, więc masz szansę go pozyskać

obniżenie kosztów firmowych – część obowiązków żywych konsultantów przejmuje chatbot

zwiększenie zysków sklepu internetowego – pracownicy mogą poświęcić czas na sprzedaż, promocję bądź obsługę klientów z niestandardowymi problemami

zwiększenie zadowolenia klientów z obsługi – bezzwłocznie otrzymują odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

zwiększenie grupy odbiorczej – trafianie do klientów, którzy nie lubią kontaktu telefonicznego, m.in. przedstawicieli nowego pokolenia preferującego kontakt on-line

Chatbot Facebook, chatbot Messenger

Jednym z najpopularniejszych chatbotów jest Facebook chatbot, znany także jako Messenger chatbot. Aby z niego skorzystać, klient musi zalogować się do chatu przez konto na Facebooku. Dzięki temu nie musi się przedstawiać, a Ty i tak poznajesz jego podstawowe dane. W przyszłości możesz wykorzystać je w kampaniach reklamowych w social media. Messenger chat bot jest szeroko dostępny, ponieważ niemal każdy użytkownik internetu posiada konto na platformie Facebook.

Email chatbot

Kolejny popularny chatbot ecommerce to email chatbot. Osoba chcąca z nim porozmawiać nie musi logować się poprzez Facebooka, natomiast zostaje poproszona o wpisanie adresu e-mail. W ten sposób może otrzymać odpowiedź od żywego konsultanta, jeżeli chatbot nie znajdzie odpowiedzi na jej problem. Dodatkową korzyścią email chatbota dla firmy jest pozyskiwanie adresów e-mail możliwych do wykorzystania w ramach e-mail marketingu.

Chatbot livechat na stronie

Trzecia propozycja to prosty i anonimowy chatbot. Rozmowa z nim nie wymaga logowania się ani podawania adresu e-mail. Taki chatbot może zachęcić klientów ceniących anonimowość w sieci, jednak nie dostarczy Ci żadnych informacji o kliencie.

FAQ chatbot

Jak już wspomnieliśmy, ecommerce chatbot może oczekiwać na wpisanie pytania przez klienta bądź zaproponować mu zestaw gotowych pytań. Wśród tych drugich prym wiedzie FAQ chatbot, a więc aplikacja wyświetlająca listę najczęściej zadawanych pytań. Klient klika pytanie właściwe i poznaje odpowiedź. Może też wybrać opcję rozmowy z żywym konsultantem, jeśli na liście brakuje jego pytania.

Chatbot ecommerce w programie call center

Jeśli dostrzegasz zalety posiadania chatbota ecommerce i rozważasz wdrożenie go na stronę lub już to zrobiłeś, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Rozmowy chatbota możesz zintegrować z pozostałą historią kontaktu z klientami w ramach naszego programu call center. Jeżeli jeszcze nie wiesz, czym jest program call center, zachęcamy Cię do przeczytania poświęconego mu artykułu: System call center – co to jest? Natomiast jeśli wiesz i jesteś nim zainteresowany – skontaktuj się z nami.

Ale to nie wszystko! Obecnie pracujemy nad wdrożeniem chatbota także do rozmów telefonicznych. Jeżeli chcesz przejść na wyższy poziom obsługi klienta telefonicznego i korzystać nie tylko z systemu nagrywanych wiadomości IVR, ale także nowoczesnego bota, koniecznie wyślij nam wiadomość bądź zadzwoń do nas.

Zapisz się na newsletter

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Callcenteronline sp. z o.o, 54-611 Wrocław NIP: 897-179-04-40, w celu otrzymywania newslettera, w zgodzie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

loading

Zespół wsparcia

+48 71 60 60 920

biuro@callcenteronline.pl

Call Center Online Sp z o.o.

ul. Stanisławowska 47

54-611 Wrocław, Polska

NIP: 897-179-04-40

REGION: 022166120

KRS: 0000466571