loading

Wysyłka SMSów podczas rozmowy

W celu wysyłania za pomocą Skryptu rozmowy SMSy, należy najpierw dokonać integracji z jednym z serwisów:

Konfiguracja wysyłki wiadomości SMS ze Skryptu jest dwuetapowa:

  1. Przygotowanie wiadomości SMS,
  2. Dodanie przycisku do Skryptu, za pomocą którego Konsultant będzie mógł wysyłać wiadomość w trakcie rozmowy lub skonfigurowanie zdarzenia automatycznego wysyłającego wiadomość na zamknięcie skryptu.

W pierwszym kroku z paska zadań należy wybrać opcję SMS i wskazać zintegrowany uprzednio serwis.

Wybór integracji w skrypterze

Otworzy się okno z formularzem konfiguracyjnym szablonu SMSa. Należy go uzupełnić:

  • w polu Wynik można wskazać pole biznesowe w którym zostanie odnotowana informacja o statusie wysyłki wiadomości SMS (sukces, niepowodzenie). Należy uprzednio przewidzieć adekwatne pole w czasie projektowania struktury kampanii,
  • w polu Odbiorca należy wskazać pole, zawierające numer telefonu na który wiadomość ma zostać wysłana,
  • w Treści należy wpisać tekst wiadomości SMS.

Do Treści można wstawić wartości dynamiczne:

  • Dodaj wartość z pola – dotyczy danych Konsultanta,
  • Dodaj wartość z pola biznesowego – dotyczy danych klienta.

W czasie trwania połączenia system podstawi w ich miejsce dane osób biorących udział w rozmowie: klienta i Konsultanta.

Formularz dodania SMS w skrypcie
PRZYKŁAD

Przykładowo, konstruując treść wiadomości:

„Dzień dobry, proszę o potwierdzenie terminu spotkania w dniu [wartosc pola biznesowego: data spotkania]. Pozdrawiam, [wartosc z pola, imię i nazwisko Konsultanta].”

Można się spodziewać, że klient otrzyma wiadomość SMS o treści:

„Dzień dobry, proszę o potwierdzenie terminu spotkania w dniu 20.12.2021. Pozdrawiam, Anna Kowalska.”.

Utworzoną wiadomość SMS zatwierdza się przyciskiem Zapisz.

W drugim kroku, jeżeli wiadomości mają być wysyłane przez Konsultanta w czasie rozmowy należy skonfigurować przycisk wysyłki SMS.

Naciśnięcie opcji Przycisk na pasku narzędzi Skryptera otworzy okno z formularzem konfiguracyjnym.

W zakładce Tekst określa się napis, jaki ma być widoczny dla Konsultanta na przycisku w Skrypcie.

Formularz dodania tekstu do przycisku

W zakładce Akcja należy wybrać opcję Wyślij sms SMSAPI / SerwerSMS / SMSPLANET. W drugim polu należy wskazać, który z utworzonych szablonów SMS-ów przycisk ma wysyłać (można mieć kilka skonfigurowanych wiadomości SMS).

Zakładka Akcja w przycisku

Konfigurację przycisku zatwierdza się przyciskiem Zapisz. Tak przygotowana wiadomość SMS jest gotowa do użytku.

W podobny sposób można również wysyłać wiadomości mailowe.

loading

Zespół wsparcia

+48 71 60 60 920

biuro@callcenteronline.pl

Call Center Online Sp z o.o.

ul. Stanisławowska 47

54-611 Wrocław, Polska

NIP: 897-179-04-40

REGON: 022166120

KRS: 0000466571