Zawodowy Telemarketer vs. Zawodowy Handlowiec

Trafiłem ostatnio na artykuł, w którym została podana ciekawa liczba: 200.000.

Dwieście tysięcy telemarketerów – tyle osób rocznie przewija się przez branżę call center. Jednocześnie większość stron www i facebooku o tematyce telemarketingu jest martwa. Jest w Polsce kilku zapaleńców, którzy integrują branżę call center, ale jest to integracja managerów, właścicieli call center, dostawców usług, korporacji  – a gdzie integracja dziesiątek, setek tysięcy Telemarketerów? Jak to możliwe, że środowisko telemarketerów praktycznie nie istnieje? A może istnieje, ale się ukrywa? Dziwię się i ubolewam nad tym, że telemarketing nie jest traktowany jako zawód. Wśród 200.000 osób przewijających się rocznie przez branżę call center, zawodowych telemarketerów jest jak na lekarstwo, a są to pracownicy niezwykle cenni dla przedsiębiorstwa.

Zrobiliśmy niedawno eksperyment – handlowcy na kilka dni zostali posadzeni na słuchawkach i mieli umawiać sobie spotkania, jednocześnie telemarketerzy dostali możliwość chodzenia na spotkania umówione przez siebie – praktycznie cała sprzedaż była dopięta przez telefon, wystarczyło pójść do klienta podpisać odpowiednie dokumenty. Jaki był efekt? Handlowcy robili WSZYSTKO co tylko możliwe, żeby się wywinąć od pracy na słuchawkach. A telemarketerzy, mimo że za podpisanie umowy na miejscu u klienta mieli niezłą prowizję, woleli siedzieć na słuchawkach i oddawać umówienia handlowcom. Eksperyment pokazał, że tak samo jak handlowiec jest zawodowcem w swojej pracy, tak samo telemarketer jest mocno specjalizowanym zawodem. Jedni bez drugich „cierpią”, a wspólnie fantastycznie się uzupełniają.

Teraz dzięki Call Center Online zawodowi telemarketerzy i zawodowi handlowcy mogą nawiązać kontakty i wzajemnie uzupełniać swoje kompetencje, robiąc dokładnie to, co lubią.

Załóż konto na www.callcenteronline.pl i doceniaj pracę twojej drugiej połówki :)

call center