Wygłuszenie w call center sufitu i ścian

Sufit i ściany w call center są największą powierzchnią, która powoduje odbicia dźwięku. O ile zagospodarowanie podłogi nie stanowi zazwyczaj problemu (wykładzina, meble), to wygłuszenie sufitu i ścian w call center wymaga dedykowanych, profesjonalnych rozwiązań.

Istnieją trzy rozwiązania zmniejszające wpływ powierzchni sufitu na hałas w call center:

  • załamanie powierzchni sufitu, które spowoduje rozproszenie fal dźwiękowych
  • wygłuszenie sufitu (perforacja), której zadaniem będzie pochłanianie fal dźwiękowych
  • połączenie załamań powierzchni sufitu z perforacją, gdzie osiągamy efekt synergii rozpraszania i pochłaniania fal dźwiękowych

Biorąc pod uwagę częstotliwość fali dźwiękowej związanej z mową ludzką i pasmem przenoszenia dźwięku przez linię telefoniczną, należy zastosować rozwiązania tłumiące w największym stopniu tony średnie. Zazwyczaj wystarczający efekt zostanie uzyskany już dzięki zastosowaniu wygłuszających, perforowanych paneli sufitowych. Ewentualnie umieszczenie na ścianach tapety akustycznej.

wygłusznie call centerPrzykładowa charakterystyka tłumienia dźwięku płyt Nida Sonic

Inną technologią wygłuszenia pomieszczenia jest zastosowanie rozwiązań stosowanych np. w studiach nagrań, czyli mat akustycznych z zastosowaniem gąbkowych piramidek, które mają znakomite właściwości rozpraszania i pochłaniania dźwięku. Są one lekkie i można je przykleić praktycznie na każdą powierzchnię. Można nimi okleić sufit, ściany i przegrody miedzy stanowiskami. Minusem tego rozwiązania jest specyficzna kolorystyka i struktura mat wygłuszających, która nie wszystkim może się podobać.