Wygłuszenie call center – wykładzina

Dobierając rodzaj wykładziny podłogowej w call center, należy mieć na względzie, po pierwsze, funkcje wygłuszające, po drugie (równie ważne), funkcje użytkowe, min. odporność na ścieranie, odporność na zabrudzenia, odporność na przetarcia kółkami foteli. W call center można zastosować wykładzinę praktycznie każdego rodzaju, jednak praktyka wskazuję, że wykładziną, która najlepiej będzie spełniać swoje funkcje jest tzw. wykładzina igłowana.

Wykładziny igłowane, w zależności od grubości (gramatury runa) wykazują właściwości wygłuszające od 20 do 22 dB. Im grubsze runo, tym lepsze właściwości ? polecane jest stosowanie od 500 g/m2 wzwyż. Rekomenduję nawet 900 g/m2. W połączeniu z resztą elementów wygłuszających w call center (tapicerowane przegrody, konstrukcja sufitu, załamania powierzchni na meblach), są to wystarczająco dobre parametry wygłuszające, aby zachować dobre warunki pracy telemarketerów. Zwarta budowa sprawia, że wykładzina igłowana ma bardzo dużą wytrzymałość na intensywny ruch, odporność na nacisk oraz ruch mebli na kółkach i rolkach, poza tym ma bardzo dobre właściwości antyelektrostatyczne. Jeśli do tego dodać łatwość montażu, bogate wzornictwo i rozsądną cenę, jest to idealne rozwiązanie do call center. Tego typu wykładziny, nawet po kilku latach intensywnego używania, nie noszą oznak zużycia.

Możliwe są dwie technologie montażu wykładziny: rolka lub płytki dywanowe 50×50 cm. Jedno i drugie rozwiązanie, ze względów użytkowych jest odpowiednie, a wybór jest kwestią indywidualnych potrzeb i zakładanego budżetu.

Aby wybrać odpowiednią technologię, najlepiej rozważyć pozytywne i negatywne cechy obydwóch rozwiązań:

  • Wykładzina w rolce. Cechy pozytywne to: niska cena zakupu, standardowy montaż na klej, łatwa dostępność, duży wybór kolorystyczny. Cechy negatywne: jeśli wykładzina zostanie zaplamiona, ciężko jest wymienić ?kawałek wykładziny?, a jak wiadomo w biurach czasami zdarza się np. rozlanie kawy na podłogę.
  • Wykładzina w płytkach. Główna cecha, która przemawia za instalacją płytek podłogowych w biurze, to możliwość demontażu pojedynczej (np. zalanej kawą) płytki i wstawienie w to miejsce innej, czystej. Poza tym, z płytek można ułożyć dowolny wzór na podłodze, który pozytywnie wpłynie na wystrój wnętrza. Jednak płytki podłogowe są dwa do trzech razy droższe od wykładziny w rolce.

call center