Warsztat Telemarketera – Świadomość swojego wizerunku

Przypomnij sobie rozmowę telefoniczną z nieznajomą osobą, nie ważne czy to Ty dzwoniłeś, czy ktoś do Ciebie dzwonił.

Możesz nawet nie pamiętać o czym była rozmowa, ale za to przypomnij sobie jak wyglądała ta osoba po drugiej stronie słuchawki. Jeśli z nikim nieznajomym ostatnio nie rozmawiałeś lub nie możesz sobie przypomnieć ? włącz radio, posłuchaj spikera i określ:

  • Ile ma lat?
  • Ile ma wzrostu?
  • Jaką ma fryzurę?
  • Jest chudy, czy gruby?
  • W co jest ubrany?

Rozumiesz o co chodzi? Jeśli nie widzisz człowieka, twój umysł sam sobie stworzy jego wizerunek, czy tego chcesz czy nie ? twój umysł widzi rozmówcę, a raczej buduje sobie wizerunek Twojego rozmówcy na podstawie tego, co słyszy i to niezależnie od treści przekazywanego komunikatu. Co więcej Twój umysł (na podstawie Twoich wcześniejszych doświadczeń) buduje sobie historię o tym człowieku.

  • Jak wygląda otoczenie, w którym teraz przebywa?
  • Czy ma rodzinę?
  • Jakim jeździ samochodem?
  • Jaki sport uprawia?

Wizualizacja rozmówcy dzieje się kompletnie nieświadomie. Twoi rozmówcy zazwyczaj nie uzmysławiają sobie tego procesu, ale wynik jest pewny ? widzą Cię przez telefon. Twój sposób mówienia buduje w umysłach Twoich rozmówców wizualizację Twojej osoby. Podczas kolejnej rozmowy telefonicznej uświadom sobie ten proces, świadomie zobacz i opisz z kim rozmawiasz.

Wyobraź sobie, że jesteś dyrektorem działu handlowego w międzynarodowej firmie. Właśnie odebrałeś telefon od człowieka, który chce zaoferować Ci swoje usługi/produkty ? z kim chętniej porozmawiasz? Z kompetentnym pewnym siebie menadżerem sprzedaży, ubranym w garnitur, siedzącym w Warszawie, w biurowcu na 48 piętrze? Czy ze znudzonym swoją pracą telemarketerem, ubranym w rozwleczony sweter, który właśnie wykonuje dzisiaj 167 rozmowę?

Wizerunek, jaki zbudujesz w umyśle Twojego rozmówcy, zależy od Ciebie. Sekret telemarketingu polega właśnie na tym ? przez telefon możesz być kimkolwiek zechcesz. Warsztat telemarketera to głos, którym buduje swój wizerunek.

Potraktuj swój głos jako narzędzie pracy.

Potraktuj swój głos jako Twoje podstawowe narzędzie pracy i świadomie nad nim pracuj, aby poprawić swoje możliwości. Mimo że brzmienie głosu to cecha wrodzona, możesz świadomie nim operować tak, aby pracował on na Twoją korzyść i budował w umyśle Twojego rozmówcy pożądane przez Ciebie obrazy.

Jak pracować nad swoim głosem?

Tego dowiesz się w kolejnych wpisach

telemarketing