Warsztat Telemarketera – intonacja

Można ją podzielić na trzy rodzaje: wznosząca, naturalna i opadająca. Z punktu widzenia Telemarketera najciekawsza jest ta ostatnia – opadająca. Dlaczego? Wznoszącą intonację stosujesz naturalnie, zadając pytanie ? np. ?Umówisz się ze mną na kawę ???. Końcówka ostatniego wyrazu leci do góry, co naturalnie oznacza pytanie. Co się jednak stanie, jeśli kawie nadasz intonację opadającą? ?Umówisz się ze mną na kawę??. To samo zdanie naturalnie stanie się poleceniem. A co, jeśli intonację opadającą i akcent zastosujesz w pierwszym wyrazie? ?Umówisz? się ze mną na kawę?. Robi się wręcz groźnie, bo taki rodzaj intonacji, to już polecenie nieznoszące sprzeciwu. Jeśli w zdaniu oznajmującym lub pytaniu zastosujesz intonację opadającą, dasz do zrozumienia rozmówcy, że nie przyjmujesz odmowy.

A teraz najciekawsze ? odczucia, jakie przekazujesz rozmówcy, działają też jako sprzężenie zwrotne na Ciebie. Kiedy rozmawiasz w ten sposób, znacząco rośnie Twoja pewność siebie. Wykorzystaj to mądrze.

call center