Rozmowa sprzedażowa – zakończenie

W zakończeniu podsumuj rozmowę i opowiedz jakie będą następne kroki związane z dokonaną transakcją, dalszymi procedurami, kwotami lub terminami na które wyraził zgody.

Aby złagodzić tak zwany szok po zakupowy dowartościuj klienta, możesz przypomnieć jeszcze raz swoje imię i nazwisko tak aby potwierdzić zaufanie klienta. Podziękuj klientowi za rozmowę i życz miłego dnia. Np.:

  • Ma Pan jeszcze jakieś ostatnie pytania, na które teraz mogę odpowiedzieć? ?W takim razie serdecznie dziękuję za rozmowę, gratuluję Jestem pewien, że będzie pan zadowolony. Życzę mi­łego dnia. Do usłyszenia.
  • Dziękuję w takim razie za rzeczową rozmowę. Negocjacje z Panem to czysta przyjemność. Proszę pamiętać, że w razie pytań pozostaję do pana dyspozycji. Życzę miłego popołudnia. Do usłyszenia.

 

Dostosowanie

Przygotowanie scenariusza rozmowy to dopiero pierwszy krok.

Dobry telemarketer z każdej rozmowy wyciąga wnioski, a odmowy klientów traktuje jako informację zwrotną. Po przeprowadzeniu kilku ? kilkunastu pierwszych rozmów podsumuj co na klientów działa najbardziej, co możesz zrobić lepiej a z czego lepiej zrezygnować. Testuj, poprawiaj i baw się prowadzeniem rozmów.

Budując scenariusz rozmowy, schematy reakcji na obiekcje, modele finalizacji, najważniejsze abyś prowadząc rozmowy czuł się w nich swobodnie, prowadził je zgodnie z twoim temperamentem, przekonaniami i wartościami ? dzięki temu rozmowy będą szczere, przyjazne i zyskowne.