Rozmowa sprzedażowa – finalizacja

Celem twojej rozmowy jest finalizacja, czyli osiągnięcie celu jaki został zaplanowany w tej rozmowie. Nawet najlepiej poprowadzona rozmowa, jeśli nie zawiera finalizacji, nie przyniesie Ci wynagrodzenia.

Jak rozpoznać sygnały zakupu, czyli tego, że klient jest zainteresowany:
? Dopytuje o szczegóły
? Pyta o cenę
? Sam stawia hipotezy ? a gdyby tak?
? Dopytuje o terminy
? Mówi że chce!

Jak tylko słyszysz pierwszy sygnał zakupu ? przechodzisz do finalizacji. Wbrew pozorom, wielu handlowców ma z tym problem, dlatego poniżej kilka technik finalizacji:

Propozycja wprost
? Przejdźmy w takim razie do ustalenia szczegółów
? Z tego co słyszę, jest Pan zainteresowany ? proszę w takim razie podać dane do umowy?.
? Ma Pan jeszcze jakieś ostatnie pytania, czy możemy już przejść do szczegółów zamówienia?
? Jeśli nie ma Pani więcej pytań przejdźmy do wypełnienia formularza.
? Słyszę, że podoba się Pani moja propozycja ? w takim razie przejdźmy do przygotowania umowy.

Pozytywna sugestia
? Rozumiem w takim razie, że jest Pan zainteresowany prawda?
? Zgodzi się Pani że warto skorzystać z tej promocji prawda?

Pozorny wybór
? To które z rozwiązań Pan wybiera?
? Która z propozycji spełnia Pani oczekiwania bardziej?
? Ok to na kiedy możemy się umówić ? ja mam wolny termin jutro przed południem lub w środę po 14:00?

Jeśli słyszysz, że klient na pewno podczas obecnej rozmowy nie podejmie ostatecznej decyzji, zastosuj przypuszczalne zamkniecie podczas kolejnej rozmowy, to zwiększy twoje szanse na szybkie pozytywne zamkniecie podczas następnego kontaktu.
? A gdyby Pan miał jutro wybrać, to która moja propozycja by Pana przekonała?
? Ok ? w takim razie zostawiam Pana z tematem, a jutro omówimy szczegóły umowy. Zgoda?

telemarketer, call center