Rozmowa kwalifikacyjna telemarketera

Zawsze przed zatrudnieniem telemarketera warto z nim odbyć rozmowę kwalifikacyjną. Rozmowę kwalifikacyjną z telemarketerem najlepiej odbyć przez telefon, dzięki czemu od razu dowiesz się jak brzmi jego głos w słuchawce. Przebieg rozmowy kwalifikacyjnej uzależniony jest od profilu kompetencyjnego naszych kandydatów, jednak polecam zadać kilka standardowych pytań określających kompetencje kandydata pracy przy obsłudze klienta:

  • Jakie ciekawe opracowanie branżowe na temat sprzedaży/telemarketingu/obsługi klienta ostatnio czytałeś/czytałaś? Jeśli dostaniesz konkretną odpowiedź, to znaczy, że masz do czynienia z telemarketerem zawodowcem, który sam poszukuje informacji i dokształca się w swojej dziedzinie = zatrudniasz od razu! Trafiłeś na perłę :)
  • Twój ulubiony sposób na skuteczną sprzedaż/na trudnych klientów? Jeśli kandydat ma swoje sposoby, potrafi opisać dlaczego jego sposoby są bardziej skuteczne od innych, to znaczy, że masz do czynienia z kompetentną osobą, która zna się na swojej pracy. Jak wyżej – zatrudniasz bez wahania.
  • Proszę opisać przeciętnego rozmówcę. Podczas słuchania opisu zwracaj uwagę na uprzedzenia kandydata. Jeśli będzie opisywał rozmówce w negatywny sposób ? nie jest to osoba, która będzie kompetentnie podchodzić do obsługi Twoich klientów.
  • Jakie jest Twoje największe osiągnięcie, największy sukces? To pytanie, oprócz określenia pewności siebie kandydata, określa też jego system wartości. W jaki sposób do tego doszedł. Jeśli starannie planuje swoje osiągnięcia, można założyć, że równie starannie będzie planować swoją pracę, nie pozostawiając nic przypadkowi. Pytaniem o system wartości jest też pytanie o największy autorytet.
  • Jakie są Twoje trzy największe wady? To pytanie pozwala na określenie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Jest to dość popularne pytanie na rozmowach kwalifikacyjnych, więc jeśli kandydat bez zastanowienia opowie Ci o swoich wadach, ale w pozytywny sposób ? masz pewność, że masz do czynienia ze świadomym, dobrze przygotowanym telemarketerem.
  • Jestem niezadowolonym klientem, który dzwoni z reklamacją. Odegranie scenki, gdzie będziesz wymagającym klientem, bardzo dobrze pokazuje umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
  • Jakie największe problemy miałeś w swojej poprzedniej pracy? Jeśli były poważne problemy, możesz ? niestety ? założyć, że w większości przypadków zmiana pracy nie zmieni problemów.
  • Jaki najlepszy pomysł wpadł Ci do głowy podczas Twojej poprzedniej pracy? Jest to pytanie określające kreatywność, ale też zaangażowanie w pracę zawodową.
  • Proszę mi coś sprzedać. To zadanie, po pierwsze, pokaże naturalne zdolności sprzedażowe, ale też odkryje ewentualne uprzedzenia do sprzedaży. Jeśli planujemy telemarketing oparty na sprzedaży, a kandydat jest niezadowolony z propozycji rozegrania scenki sprzedażowej ? możemy założyć, że podobnie będzie reagował na sprzedaż podczas pracy.

rekrutacja telemarketerów