Rozkład stanowisk w call center

W związku z tym, że najbardziej optymalne wykorzystanie powierzchni uzyskamy rozmieszczając stanowiska w rzędach i/lub pod ścianami, pomieszczenia call center powinny mieć rozkład równomierny, zbliżony do prostokąta. W ten sposób najłatwiej optymalnie wykorzystać powierzchnię pod zabudowę stanowisk.

Planując rozkład pomieszczeń, należy pamiętać, aby oprócz stanowisk telemarketerów zapewnić również dodatkową powierzchnię na potrzeby:

  • managera call center i supervisorów – kierowników zmian
  • pomieszczenie socjalne dla telemarketerów (z czajnikiem i kuchenką mikrofalową, itp.)
  • salkę szkoleniową lub miejsce, gdzie można odbywać szkolenia i coachingi telemarketerów
  • miejsce dla pracowników backoffice (jeśli oczywiście planujemy backoffice w call center)
  • odpowiednią ilość toalet

pomieszczenie call center

Przykładowe rozmieszczenie stanowisk call center