Stanowisko telemarketera ? boksy call center

Stanowiska w call center, oprócz wymagań ergonomicznych określonych w polskim prawie, muszą spełniać również odpowiednie funkcje akustyczne. Za wygłuszenie stanowisk telemarketerów w głównej mierze odpowiadają przegrody specjalnej konstrukcji między stanowiskami call center. Stanowiska telemarketerów powinny być zorganizowane w kształcie tzw. boksów call center. Stanowiska są oddzielone od siebie przegrodami, których zadaniem jest wygłuszenie dźwięku. Aby przegrody spełniały swoja funkcję powinny spełniać trzy podstawowe warunki:

  • być tapicerowane,
  • sięgać powyżej głowy siedzącego telemarketera
  • wystawać minimum 30 cm poza obręb biurka

Rolą przegród w call center jest odseparowanie od siebie rozmawiających telemarketerów, a nie przegrodzenie tylko blatu biurka.

Przegrody zbyt niskie, zbyt płytkie lub bez tapicerki wygłuszającej nie spełniają swojej funkcji. Źle zaprojektowane boksy call center sprawiają, że telemarketerzy zagłuszają się nawzajem, a klient oprócz rozmówcy słyszy również pogłos pomieszczenia i rozmowy innych telemarketerów.

Przykład błędnie zaprojektowanych stanowisk call center obrazuje obrazek poniżej. Tak wykonane przegrody nie będą spełniać funkcji wygłuszających. Są zbyt płytkie i zbyt niskie ? telemarketerzy siedzący obok siebie lub naprzeciwko siebie będą się skutecznie zagłuszać.

stanowiska call center

Najbardziej popularnym (i najtańszym) rozwiązaniem są stanowiska call center zrobione z płyty MDF. Tego typu stanowiska maja konstrukcję modułową i robione są na zamówienie przez firmy zajmujące się realizacją mebli na wymiar. Pionowe płyty służą jednocześnie jako nogi i jako przegrody między stanowiskami. Dla lepszego efektu akustycznego ścianki powinny być oklejone tkaniną, której zadanym jest wygłuszenie dźwięku.

Niewątpliwą zaletą takiego rozwiązania jest cena ? do kilkuset zł za stanowisko. Konstrukcja nóg wymusza jednak pełne przegrody sięgające do podłogi, więc jeśli stanowiska są wąskie mogą sprawiać wrażenie mocno zabudowanych. Jeśli dodatkowo Call Center jest zlokalizowane w małym pomieszczeniu, całe biuro call center może sprawiać dość klaustrofobiczne wrażenie.

stanowiska call center

Najlepszym (ale też najdroższym) rozwiązaniem, spełniającym funkcje wygłuszające i jednocześnie dającym pozytywne wrażenia estetyczne, są przegrody call center, które do pewnej wysokości są tapicerowane, natomiast góra jest przeszklona. Niwelujemy w ten sposób odczucie pomieszczenia pozbawionego przestrzeni. W tym przypadku należy jednak zwrócić uwagę, aby powierzchnia przeszklona nie była zbyt duża. Zbyt dużo przeszklenia może znacząco wpłynąć na pogorszenie właściwości akustycznych naszego wygłuszenia.

stanowiska call center