Infrastruktura call center

Bardzo ważnym czynnikiem determinującym wybór lokalizacji call center jest dostęp do sieci telekomunikacyjnej zapewniającej możliwość podłączenia linii telefonicznych i/lub dobrej jakości dostępu do internetu. Jeśli decydujesz się na realizację połączeń w technologii VoIP, niezbędne będzie symetryczne łącze internetowe z gwarancją jakości. Idealnym rozwiązaniem jest lokalizacja z możliwością wyboru co najmniej 2 operatorów. Mając do wyboru 2 operatorów, mamy możliwość zapewnienia łącz backupowych na wypadek awarii.

W związku z tym, że w call center praca odbywa się na zbiorach danych osobowych, należy pamiętać, aby organizując pomieszczenia, mieć na uwadze wymagania stawiane przez politykę bezpieczeństwa informacji i ewentualnie odrębne regulacje w Twojej branży. Idealnym rozwiązaniem są lokalizacje z wydzielonym miejscem na serwerownię, instalacją alarmową i 24-godzinnym nadzorem ochrony. Należy oczywiście rozważyć, czy w Twoim przypadku są to wymagania obligatoryjne, ponieważ nie zostają one bez wpływu na koszty wynajmu pomieszczeń.

Decydując się na organizację contact center z wykorzystaniem systemu Call Center Online odpadają na pewno wszelkie koszty związane z utrzymaniem serwerowni call center. Wystarczy jedynie dostęp do internetu, dla pewności z backupem alternatywnego operatora telekomunikacyjnego.

call center