Ile potrzebujesz stanowisk w telesprzedaży

Telesprzedaż w call center

Planując telesprzedaż produktów lub usług, sugeruję, aby w pierwszej kolejności przeprowadzić kampanie pilotażową. Dzięki temu w bezpieczny sposób, nie generując dużych kosztów, dowiesz się jakie wyniki może osiągać Twój telemarketing i wstępnie poznasz efektywność przyszłych działań call center. Jest to najbardziej skuteczny sposób, który pozwoli dowiedzieć się w jakiej skali telemarketing należy zaplanować. Nie wyobrażam sobie wręcz angażowania środków na organizację, czy budowę call center, bez przeprowadzenia wstępnej próby na żywym organizmie.

Aby przeprowadzić pilotaż, możesz wykorzystać pracę call center zewnętrznego lub zatrudnić na czas testu doświadczonego telemarketera – oczywiście zalecam wykorzystanie do tego celu platformy Call Center Online.

Z pomocą giełdy pracy telemarketerów zatrudniasz doświadczonego telemarketera, który przeprowadzi rozmowy z reprezentacyjną grupą klientów i przetestuje różne scenariusze obsługowe. Sugeruję również, aby osobiście przeprowadzić kilkadziesiąt rozmów. Naprawdę! Nawet jeśli nic nie sprzedasz, da Ci to niczym niezastąpioną dawkę wiedzy o przyszłych działaniach Twojego Call Center. Jest to wiedza, której nie da się kupić ? ta wiedzę trzeba zdobyć samemu.

Zakładając, że Twój pilotaż zwrócił następujące wyniki:

  • ilość rozmów przeprowadzonych przez telemarketera w ciągu tygodnia  ? 500 (100 rozmów dziennie)
  • ilość rozmów zakończonych ?sukcesem? (sprzedaż, umówienie, nawiązanie współpracy) ? 50
  • Twoim celem jest ilość ?sukcesów? – 500 tygodniowo
  • wynik ? do wykonania celu potrzebujesz 10 telemarketerów

Ale żeby nie było tak prosto –  jeśli Twój tester pracował w trybie manualnego wybierania połączeń (click-to-call), to decydując się na dialer call center (system call center sam podaje połączenia telemarketerom, narzucając im tempo pracy) musisz się spodziewać co najmniej 2 krotnego zwiększenia ilości wykonywanych kontaktów przez każdego z Twoich telemarketerów. A więc w takim przypadku potrzebujesz nie 10, a tylko 5 telemarketerów.

Ten przykład pokazuje też dobitnie jakie oszczędności na kosztach pracy możesz uzyskać, stosując profesjonalny system call center z automatycznym dialerem.

Kolejnymi wnioskami, które możesz wyciągnąć z pilota są: dodzwanialność do Twoich klientów, procent poprawnych numerów w bazie, standardowa długość rozmów w kampanii, itp. To w rezultacie pozwoli dość dokładnie określić, w jakim czasie uda Ci się obdzwonić posiadaną przez Ciebie bazę klientów. Jeśli dysponujesz bazą 100 tys. klientów, łatwo policzyć, że przy zakładanym celu 500 sukcesów tygodniowo, Twoja baza zostanie obdzwoniona w 5 miesięcy. Warto zawczasu uwzględnić te dane w planowaniu pracy call center.

dialer call center