Call Center Online. Posłuchaj lub poczytaj

W listopadzie odbył się kolejny cykl audycji radiowych poświęconych prowadzeniu telefonicznego biznesu. Pełną transkrypcję audycji z 02-11-2015 możesz przesłuchać tutaj.

Witam Serdecznie
Dzisiaj w studiu gościmy Panią Katarzynę Książkiewicz, Prezes Firmy Call Center Online, która wdrożyła innowacyjną platformę biznesową B2B umożliwiającą zautomatyzowanie współpracy w oparciu o korzystanie z usługi Call Center Online. Cały projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 w ramach Działania Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B.
Pani Katarzyno ? proszę przypomnieć czym jest Platforma call center online.

Witam serdecznie, witam słuchaczy, cieszę się, że mogę ponownie podzielić się z Państwem informacjami na temat tego niezwykle innowacyjnego projektu.
Przypominając – Platforma B2B Call Center Online posiada pełną funkcjonalność systemu call center czyli:
pozwala na wykonywanie i odbieranie połączeń przez telemarketerów
? zwiększa efektywność pracy telemarketingu
? udostępnia szereg danych statystycznych dotyczących wykonywanej pracy telemarketerów i całego call center
? umożliwia komunikację z klientami za pomocą telefonów, smsów i smsów głosowych
? jest oprogramowaniem call center udostępnionym w chmurze, czyli możliwe jest korzystanie z oprogramowania call center bez konieczności instalacji na własnych komputerach jakiegokolwiek oprogramowania.
? Cała obsługa Partnera Biznesowego odbywa się w pełni automatycznie jedynie z elektroniczną wymianą danych ? żadnej papierowej wymiany dokumentów.
? Call Center online posiada moduł giełdy pracy dla telemarketerów. Osoby zainteresowane pracą telemarketera mogą nagrać swoje wirtualne portfolio, udostępnić je potencjalnym pracodawcom i w ten sposób poszukiwać pracy.
? Dla przedsiębiorców oznacza to fantastyczne narzędzie pozwalające na nieograniczone zasoby chętnych do pracy telemarketerów. Zmniejsza to znacząco koszty związane z rekrutacją telemarketerów.
? Warto wspomnieć też o grywalizacji, która zwiększa zaangażowanie i zmniejsza rutynowości pracy telemarketerów.
Z tego co wiem projekt jest już na ukończeniu i lada chwila planowany jest komercyjny start usługi.
Dokładnie tak. Jesteśmy w ostatniej fazie wdrożenia systemu call center, trwają już ostatni testy, dodatkowo prowadzona jest szeroka akcja promocyjna usługi, odbywają się spotkania z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Mogę się pochwalić, że szczerze zaskoczyło mnie bardzo pozytywne przyjęcie projektu wśród potencjalnych użytkowników, codziennie odbieramy maile i telefony od przedsiębiorców i telemarketerów chcących już korzystać z oprogramowania call center.

Widać w takim razie, że trafiła Pani w dziesiątkę z projektem.

Powiem nieskromnie ? nie mogło być inaczej. Telemarketing jest fantastycznym kanałem dotarcie do klientów. Nie wyobrażam sobie, jak w obecnym świecie mogłyby funkcjonować przedsiębiorstwa bez komunikacji telefonicznej. Dla wielu branż telefon jest głównym medium pozyskiwania klientów i głównym kanałem komunikacji klientami.
Podstawą telemarketingu jest jednak nie telefon, ale dobra organizacja pracy osób pracujących na słuchawkach. Oprogramowanie call center online właśnie to zapewnia. Zapewniamy narzędzie niezbędne do organizacji pracy w call center. W jaki sposób?
? Klientów można obsługiwać w ramach profilowanych kampanii telemarketingowych.
? Każda kampania telemarketingowa może mieć osobny scenariusz rozmowy call center.
? Do każdej z kampanii call center można dedykować osobną grupę specyficznie wyszkolonych telemarketerów.
? Mimo pracy na dużych zbiorach klientów, każdy z klientów ma zapewnioną indywidualną obsługę telemarketera.
Bez dobrego systemu call center standardem jest nieefektywne wykorzystanie czasu pracy: zapominanie o umówionych telefonach, spóźnianie się z oddzwonieniami, w rezultacie czego ani telemarketerzy ani ich szefowie nie są zadowoleni z takiej pracy. W ostateczności kliencinie nie są zadowoleni z obsługi call cnter. Bez narzędzi organizujących pracę telemarketerów bardzo szybko robi się po prostu bałagan.

Wydaje mi się że Call center online wypełnia na rynku jeszcze jedna lukę – zapewniając narzędzie komunikacji pomiędzy przedsiębiorcami a telemarketerami.

Tak. Call center online jest platformą zrzeszającą profesjonalistów poszukujących pracy w tym zawodzie, dzięki czemu przedsiębiorcy mają dostęp do profesjonalnych telemarketerów. Po pierwsze każdy kto chce wykonywać zawód telemarketera może zalogować się na platformie i nagrać swoją prezentację. Jeśli taki człowiek ma chęć do pracy i odpowiedni głos, to nawet jeśli nie ma doświadczenia jako telemarketer, może wystawić swoją ofertę pracy i sprawdzić się w tym zawodzie. Wystarczy zgłaszać się do projektów telemarketingowych wystawianych przed przedsiębiorców. Co więcej, dzięki call center online nie musisz być telemarketerem, nie musisz być przedsiębiorcą z wypchanych portferem, wystarczy prawdę mówiąc pomysł na biznes oparty na telemarketingu i już można rozpocząć działanie i zarabiać na usługach call center.
call center

Pani Katarzyno o co chodzi z tym pomysłem na biznes call center? Przypuśćmy że nie jestem telemarketerem, w portfelu mam kilkaset złotych i mam pomysł na biznes oparty na telemarketingu. Jak Pani to widzi? Co mam zrobić?

To proste ? call center online jest pewnego rodzaju platformą spotkań między tymi co potrafią rozmawiać i tymi co mają pomysł, ewentualnie środki na biznes.
? Przypuśćmy, że wpadł Pan na pomysł usługi, którą można sprzedawać telefonicznie, powiedzmy, że chodzi o jakieś usługi finansowe.
? Zna Pan wykonawców tej usługi np. jakąś instytucje finansową, która poszukuje klientów.
? Idzie Pan do tej instytucji finansowej z ofertą sprzedaży ich usług ? np. sprzedam 10 Waszych usług za 2 tyś zł. Nie znam firmy która nie zatrudniłaby takiego handlowca, który sam się zgłasza z ofertą własnych profesjonalnych usług. Pierwszy krok za Tobą ? masz firmę która potrzebuje Twoich usług i jest skłonna za to zapłacić.
? Określa Pan bazę potencjalnych klientów ? zupełnie za darmo można pozyskać bazę potencjalnych klientów, wystarczy przeszukać internet i samemu stworzyć taką bazę klientów, do których można by zgłosić się z ofertę sprzedaży usług finansowych.
? Następnie zakłada Pan konto na call center online i wystawia zlecenie: ?Poszukuję telemarketerów specjalizujących się w sprzedaży usług finansowych, opisuje Pan produkt, grupę docelową i wynagrodzenia np. za jedną sprzedaną usługą płacę 50 zł?

50 za jedną usługę czyli telemarketerzy za 10 usług dostaną 500 zł a ja zgłosiłem do firmy ofertę 2.000 za 10 usług ? niezła marża.

? Podaję przykładowe kwoty, ale ceny trzeba tak skalkulować, żeby wszystkim się to opłacało.
o Firma musi mieć odpowiedni zysk na każdej usłudze aby opłacalne było zapłacić 2 tyś za pozyskanie 10 klientów
o Usługa musi być na tyle atrakcyjna, żeby klienci chcieli ją kupować ? jeśli telemarketer jest w stanie sprzedać 3 usługi dziennie to kwota 50 zł za usługę daje zarobek w kwocie 3 tyś zł ? czyli całkiem niezł wynagrodzenie telemarketera
o Ostatecznie organizatorowi ? czyli Panu musi się opłacać poświęcić swój czas i też trochę swoich pieniędzy aby np. pokryć koszty rozmów telefonicznych.
? Jeśli zgłoszą się telemarketerzy umawia się Pan z nimi na warunki kontraktu, dostarcza Pan bazę danych i czeka na wyniki sprzedaży.
? Jeśli biznes wypali, nic tylko zwiększyć skalę działania i zamiast 10 usług za 2 tyś zorganizować sprzedaż 100 usług za 20 tyś albo 1.000 usług za 200 tyś – zwiększając odpowiednio wielkość swojej marży.
Tak więc jak Pan widzi dostarczamy platformę do zarabiania pieniędzy na call center.
Z jednej strony przedsiębiorcy mają narzędzie organizacji własnego telemarketingu: poprzez dostęp do bazy telemarketerów, dzięki czemu mogą prowadzić lepiej zorganizowany, bardziej zyskowny biznes.
Z drugiej strony telemarketerzy mają platformę gdzie mogą znaleźć pracę i przebierać w zleceniach. Nie ma ograniczeń geograficznych więc telemarketer mieszkający z miejscowości gdzie trudno znaleźć pracę, może z powodzeniem zatrudnić się w call center we Wrocławiu, call center w Warszawie czy call center w Poznaniu gdzie pracy jest w bród i telemarketerzy z call center Warszawa, call center Wrocław, call center Poznań są rozchwytywanymi pracownikami. Takie możliwości daje praca zdalna w wirtualnym call center online.
I z trzeciej strony call center online daje wręcz nieograniczone możliwości dla ludzi obrotnych, organizatorów biznesu. Przykład jaki podałam, organizacji sprzedaży usług finansowych, to pewnie jeden z setek, jakie można przytoczyć. Praktycznie każdy telemarketer, jeśli oczywiście mu się chce i jest obrotny, może sam zbudować własny biznes zrzeszając znajomych bądź nieznajomych telemarketerów, organizując w ten sposób pracę w call center w ramach większej struktury telemarketingowej.

Pani Katarzyno ? fantastyczna sprawa. Ja jestem przekonany i zapraszamy do logowania się na platformie B2B pod adresem www.callcenteronline.pl Założenie konta jest bezpłatne a jak słyszycie zarobić można tutaj na wiele sposobów.
Na koniec przypominamy ze projekt platformy biznesowej B2B, umożliwiający zautomatyzowanie współpracy w oparciu o korzystanie z usługi Call Center Online. jest współfinasowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 w ramach Działania Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B. Dziękuję za uwagę i do usłyszenia