Call Center System. Posłuchaj lub poczytaj.

We wrześniu odbył się cykl audycji radiowych poświęconych prowadzeniu telefonicznego biznesu. Pełną transkrypcję audycji z 09-09-2015 możesz przesłuchać tutaj.

Witam Serdecznie

 

Dzisiaj w studiu ponownie gościmy Panią Katarzynę Książkiewicz, Prezes Firmy Call Center Online, która wdrożyła na polskim rynku innowacyjną platformę biznesową B2B umożliwiającą zautomatyzowanie współpracy w oparciu o korzystanie z usługi Call Center Online. Cały projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 w ramach Działania Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B.

Podczas ostanie audycji omawialiśmy walory techniczne i biznesowe Platformy B2B skupiając się na przedsiębiorcach, ale dostaliśmy wiele zapytań od telemarketerów zachwyconych możliwością znalezienia pracy za pomocą Platformy. Jak również odpowiedzią na pytane jak założyć własne call center.

Pani Katarzyno – Jak Platforma Call Center Online wspiera zatrudnienie telemarketerów. Jak działają oferty pracy dla telemarketerów.

Witam serdecznie, bardzo się cieszę, że nasza poprzednia audycja spotkała się z takim zainteresowaniem, oferty pracy obsługa klienta i call center to ciekawy temat, oznacza to, że faktycznie udało nam się trafić w dziesiątkę w zapotrzebowanie rynku.

Dokładnie tak ? szczególnie z modułem giełdy pracy telemarketerów. To faktycznie innowacja na rynku call center. Proszę słuchaczom przybliżyć zasadę działania giełdy pracy call center.

Giełda pracy call center to moduł Platformy B2B Calle Center Online. Sama platforma jest z jednej strony podstawowym systemem call center, czyli:

  • jest centralą telefoniczną to znaczy pozwala na wykonywanie i odbieranie połączeń przez telemarketerów
  • zwiększa efektywność pracy telemarketingu ? poprzez zastosowanie automatycznego wybierania połączeń (tak zwanych dialerów call centre)
  • umożliwia kontrolę całego procesu obsługi klienta call center i sprzedaży telefonicznej ? ponieważ udostępnia szereg danych statystycznych dotyczących wykonywanej pracy telemarketera
  • umożliwia wielokanałową obsługę klienta w postaci połączeń telefonicznych, SMSów, SMSów głosowych i e-maili.

Jednak z drugiej strony jest jak to zweryfikował rynek ? niezwykle innowacyjnym narzędziem wspomagającym zatrudnienie w branży call center. Praca w call center, praca w telemarketingu jest łatwo dostępna.

Każdy z telemarketerów który bezpłatnie założy swoje konto na platformie (wystarczy adres e-mail) może udostępnić informacje o sobie potencjalnym pracodawcom, którzy wiedzą jak założyć call center, wiedzą w call center co sprzedawać i poszukują do pracy telemarketerów.

Każdy z telemarketerów może dodać do swojego konta tak zwane wirtualne portfolio, czyli nagrać (np. za pomocą mikrofonu podłączonego do komputera) informacje o sobie.

Nagrać? A nie wystarczy opisać tak jak w CV telemarketera?

Opisać może również, nic nie stoi na przeszkodzę, ale pracy telemarketera liczy się głos. Dzięki nagranej wizytówce, potencjalny pracodawca może ocenić predyspozycje, można powiedzieć ?wokalne?, danego telemarketera i ocenić czy jest to człowiek którego poszukuje. Czy jest to profesjonalny telemarketer, czy po prostu osoba która przypadkowo poszukuje oferty pracy w call center, oferty pracy w telemarketingu.

OK głos to jedno a co z doświadczeniem? Jak ocenić doświadczenie telemarketera pracującego na platformie call centre?

Do tego służy moduł grywalizacja w telemarketingu, grywalizacja w call center Każdy telemarketer (czy tego chce czy nie) gromadzi swoje statystyki pracy, punkty, rangi w module grywalizacji. Dzięki czemu potencjalny pracodawca widzi z jakiej rangi telemarketerem ma do czynienia. Ile wykonał rozmów, jaki ma staż na platformie, ile nagród zdobył, jaką punktację otrzymał od wcześniejszych pracodawców, lub zleceniodawców call center.

Czy to nie jest sprzeczne z ochroną danych osobowych?

Każdy telemarketer (czy tego chce czy nie) uczestniczy w grywalizacji call center na platformie, ale czy swoje dane udostępni na zewnątrz to jego indywidualna decyzja. Jeśli nie chce się chwalić wśród społeczności swoimi osiągnieciami ? wcale nie musi, jednak wtedy powinien zdawać sobie sprawę, że jako potencjalny pracownik jest na gorszej pozycji przetargowej w porównaniu z tymi telemarketerami, którzy swoje wyniku (szczególnie dobre wyniki call center) udostępniają.

Racja ? jestem dobry Telemarketer więc się tym chwalę, jeśli się nie chwalę to znaczy, że mogę mieć coś do ukrycia. A jak będzie wyglądał proces zatrudnienia Telemarketerów za pomocą Platformy?

Proces zatrudnienia telemarketerów polega jedynie na kojarzeniu zleceniobiorców ze zleceniodawcami. Czyli tymi, którzy jako telemarketerzy poszukują oferty pracy call center, oferty pracy obsługa klienta, oferty pracy dla telemarketerów, lub zleceń call center, z tymi którzy poszukują profesjonalnych telemarketerów, lub usług telemarketingowych lub chcą pro prostu zatrudnić telemarketera. Platforma Call Cntre Online nie jest agencją zatrudnienie telemarketerów ? jak sama nazwa modułu wskazuje jest to giełda pracy telemarketerów. Różnica jest taka, że na naszej giełdzie wystawiają się zarówno pracodawcy call center jak i pracownicy czyli telemarketerzy którzy szukają pracy.

Umowa pomiędzy tymi dwoma grupami to już ich całkowicie indywidualna sprawa. Umowa zawierana jest poza platformą.

Ostatecznie jeśli telemarketerowi pasują warunki zatrudnienia (lub inaczej warunki realizacji kontraktu) a pracodawca zdecydował się na ofertę pracy telemarketera, wysyła do niego za pośrednictwem platformy zaproszenie do swojego call center, po zaakceptowaniu którego telemarketer uzyskuje dostęp do przygotowanej dla niego kampanii telemarketingowej. Prosto i przejrzyście. Nie ma znaczenia czy jest to call center Warszawa, call center Poznań, call center Wrocław, call center Łódź, call center Częstochowa, call center Bydgoszcz czy dowolna lokalizacja call center.

Giełda pracy działa też odwrotnie ? czyli to przedsiębiorcy mogą wystawić ofertę pracy dla telemarketerów na którą zgłaszają się telemarketerzy zarejestrowani na platformie. Zgłaszać się mogą telemarketerzy lub też typowe call center które poszukują zleceń zewnętrznych

Proszę mnie poprawić ? czy ja dobrze rozumiem. Giełda pracy w wykonaniu Platformy Call Center Online jest w takim razie nie tylko giełdą pracy telemarketerów ale też giełdą zleceń call center. Czyli każdy przedsiębiorca (np. agent ubezpieczeniowy) może wystawić swoje ogłoszenie o pracę ? typu poszukuję telemarketera który będzie umawiał dla mnie spotkania, praca w call center, praca w telemarketingu, oferty pracy telemarketer – i jedynie dostarczam bazę poleceń.

Dokładnie tak. To dopiero innowacyjność – prawda?. Według mojej wiedzy, w Polsce nie ma platformy, która kojarzyła by w tak prosty sposób zleceniodawców i zleceniobiorców na rynku call center. Jest to więc nie tylko program dla call center ale tez możliwość wystawienia oferty pracy call center i możliwość zatrudnienia telemarketera.

Co więcej, proszę sobie wyobrazić sytuację, że dany zleceniodawca wystawia ofertę pracy call center, czyli zleca wykonanie kampanii telemarketingowej. Zgłasza się telemarketer zarejestrowany na platformie ? dopinają kontrakt i telemarketer zaczyna tak zwane obdzwaniania bazy call center. Ale dochodzi do wniosku, że pracy przy tej kampanii jest na tyle dużo, że przydałoby się jeszcze 2 dodatkowych telemarketerów. Jeśli jest obrotny to sam może zarejestrować na platformie własne call center (wystarczy NIP) i rekrutować telemarketerów (np. znajomych telemarketerów o których wie ze to skuteczni telemarketerzy, dobrzy telemarketerzy, wiedzą jaki jest zakres obowiązków telemarketerów). Dzięki temu z Freelancera sam staje się pracodawcą!

Często spotykam w swojej karierze ambitnych telemarketerów, którzy marzą o własnym call center, ale brakuje im funduszy na rozwiniecie biznesu, nie wiedzą skąd brać zlecenia call center, nie wiedza jak założyć call center, co sprzedawać w call center itp. Platforma Call Center Online jest odpowiedzią na ich zapotrzebowanie. Z jednej strony mają narzędzie w postaci oprogramowania dla call center, z drugiej strony dostęp do zleceń call centeri oczywiście bazę potencjalnych współpracowników telemarketerów którzy szukają pracy w callcenter, w momencie jak biznes nabiera tempa.

Zapraszamy w takim razie zarówno telemarketerów jak przedsiębiorców do logowania się na platformie B2B pod adresem www.callcenteronline.pl Założenie konta jest bezpłatne.

Na koniec przypominamy ze projekt platformy biznesowej B2B, umożliwiający zautomatyzowanie współpracy w oparciu o korzystanie z usługi Call Center Online. jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 w ramach Działania Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B. Dziękuję za uwagę i do usłyszenia.